کد مطلب: 53313
 
رئیس گروه ساماندهی انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی و تبلیغی و سمن های مردمی:
انجمن اسلامی ادارات، تنها انجمن فعال در سیستان وبلوچستان/ کلانشهر استان کانون فرهنگی تبلیغی ندارد
رئیس گروه ساماندهی انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی و تبلیغی و سمن های مردمی گفت: تنها نوع انجمن فعال در این استان ادارات یا همان کارمندی است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۴
 
دکتر تقی رفیع در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه انجمن های اسلامی در سال 1360 به دستور امام راحل تاسیس شد، اظهار داشت: ریشه انجمن های اسلامی به پیش از انقلاب اسلامی بر می گردد بگونه ای که در ادارات، کارخانجات و دانشگاه ها فعال بودند.
وی با بیان اینکه خصوصی سازی ادارات و ارگان ها باعث کمرنگ شدن انجمن های اسلامی شد، گفت: برخی مدیران ادارات مانعی بر سر راه این انجمن ها شدند بگونه ای که برخی از انجمن های اسلامی در ادارات کم کم گوشه گیر و به تعطیلی رفتند.
این مسئول افزود: در حال حاضر با اشاره به ضعیف بودن این انجمن ها در کشور حدود 2 هزار انجمن اسلامی در چهار نوع فعال هستند که می طلبد برای احیا و فعال شدن این انجمن های در بازار، کارخانجات و ادارات همه کمک کرده تا تعداد آنها رو به افزایش رود.
وی با بیان اینکه انجمن های اسلامی دانش آموزی، محلات و مساجد، دانشجویی، اصناف و بازاریان، ادارات و کارگری نمونه ای از انجمن ها هستند، ادامه داد: سازمان تبلیغات با حزب های سیاسی کاری نداشته و با تشکل های مردمی در ارتباط است.
رفیع ادامه داد: چهار نوع انجمن اسلامی که تبلیغات اسلامی بر آنها نظارت دارد شامل انجمن اسلامی اصناف و بازار، ادارات یا کارمندی، کارگری و محلات در مساجد است که مهمترین پایگاه ها را در بین استان های کشور، تبریز دارد.
وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان انجمن اسلامی محلات وجود ندارد، گفت: تنها نوع انجمن فعال در این استان ادارات یا همان کارمندی است که فعالترین آنها امور شعب بانک ملی، امور شعب بانک صادرات، امور اقتصاد و دارایی استان، اداره آب منطقه ای استان و اداره راه و شهر سازی می باشد.
این مسئول با اشاره به فعال بودن 90 هزار هیئت مذهبی در کشور گفت: سازمان تبلیغات با کانون های فرهنگی تبلیغی در ارتباط است که در این رابطه تخصصی ترین تشکل دینی تحت حمایت این سازمان کانون های فرهنگی تبلیغی هستند.
وی بیان کرد: زاهدان کانون فرهنگی تبلیغی ندارد.
علی زارعی کارشناس تشکل های دینی اداره کل سازمان تبیلغات اسلامی استان نیز در این خصوص با اشاره به اینکه یازده انجمن اسلامی در حوزه ادارات سیستان وبلوچستان وجود دارد، گفت: این انجمن ها شامل اداره آب منطقه ای زابل، سیمان خاش، شبکه بهداشت سراوان و ایرانشهر، شیلات چابهار است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark