کد مطلب: 40281
 
ضرورت ورود شورای امنیت ملی برای حل بحران امنیتی سیستان و بلوچستان
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با ابراز تاسف از برگزار نشدن جلسه‌ای هدفمند برای حل بحران امنیتی استان حوزه انتخابیه‌اش گفت:‌ای کاش رئیس جمهور که برای حادثه اسیدپاشی در هیئت دولت جلسه گذاشت، برای بحران امنیتی این استان نیز جلسه‌ای را برپا می‌کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
به گزارش زاهدانه ، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ آبان) در نطق میان دستور خود با اشاره به مذاکرات اخیر تیم هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اظهار داشت: امروز تیم هسته‌ای ما با استکبار جهانی (آمریکای خونخوار) که دستش تا مفرغ به خون مسلمانان آغشته است، در مسقط مذاکره می‌کند.  
 
وی افزود: ما از تیم هسته‌ایمان می‌خواهیم که همواره منافع ملی‌مان را حفظ کرده و خطوط قرمز را رعایت کنند، چرا که ما به هیچ چیزی کمتر از این خطوط رای نخواهیم داد.  
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس، درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه برخی از افراد در کشور دست به جوسازی زدند و این موضوع در خارج از کشور خوراک رسانه‌ای شد و از تریبون‌هایشان همواره براین موضوع تاکید می‌کردند، بنابراین ما خواستاریم که امت مسلمان ایران به این فریضه مهم عمل کنند و بهانه‌ای را به دست دشمنان ندهند.  
 
وی افزود: در هفته گذشته به علت حادثه اسیدپاشی، غوغایی در کشور رخ داد که رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت این موضوع را مطرح کرد و قوه قضائیه معاونانش را به اصفهان فرستاد و همچنین هیئتی از مجلس نیز به این استان رفت، اما دریغ از برگزاری یک جلسه در هیئت دولت درباره مسائل امنیتی استان سیستان و بلوچستان.  
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه از سفر رئیس جمهور به استان حوزه انتخابیه‌ام ۶ ماه بیشتر نگذشته، اظهار داشت: چندی پیش تعدادی از عزیزان ما بر اثر حادثه‌ای شهید شدند که از این ۴ نفر دو نفرشان معلم و یکی کارمند ثبت احوال و دیگری کارمند بهداشت و درمان بود،‌ ای کاش رئیس جمهور که می‌گوید آرام نمی‌گیرم تا زمانی که عامل اسیدپاشی معلوم شود و شاید ماه‌ها لازم بود که ایشان بر اثر این حادثه دچار بی‌خوابی شوند و این خون‌های بی‌گناه در سیستان و بلوچستان تکراری شود.  
 
وی افزود: نگرانم زمانی برسد که اتفاقاتی که در موصل عراق رخ داده، در استان سیستان و بلوچستان نیز به وجود آید. رئیس جمهور در جلسه‌ای گفتند که ما مسائل امنیتی این استان را مطرح می‌کنیم و گفتند که من به این مسائل آگاهم، اگر شما آگاه هستید چرا فکری به مسائل امنیتی استان نمی‌کنید؟ تا کی مردم باید مسائل ناامنی را در این استان تحمل کنند و تا کی باید شاهد به دوش کشیدن عزیزانشان باشند که به ناحق شهید می‌شوند؟ اگر مسائل امنیتی را خوب می‌دانید، در هیئت دولت جلسه بگذارید و شورای امنیت ملی را فعال سازید.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه دولت‌ها در سه دهه گذشته فقط به فکر رای مردم هستند و هیچ وقت به وعده‌هایی که داده‌اند عمل نمی‌کنند. مجلس در دو سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازکشی استان سیستان و بلوچستان تصویب کرد، اما دریغ از یک ریالی که در این یک سال و نیم اختصاص پیدا کند.  
 
وی با ابراز تاسف از اینکه تنها استانی که گاز ندارد سیستان و بلوچستان است، گفت: مسئله جدی در این استان اشتغال و بیکاری جوانان فارغ التحصیل است که امروزه دچار افسردگی و اعتیاد شده‌اند. ۲۷۰۰ نفر از فارغ التحصیلان در دولت احمدی‌نژاد مراحل استخدامیشان طی شد، اما در دولت تدبیر و امید کار‌ها متوقف شد و جوانان را بیشتر افسرده کرد.  
 
شهریاری اضافه کرد: رئیس جمهور همواره در سخنانشان قول داده‌اند، ولی متاسفانه به قول‌هایشان جامه عمل نپوشانده‌اند، در این استان منطقه آزاد تجاری را مطرح می‌کنیم، اما می‌بینیم که مردم این استان مهاجرت می‌کنند و دارند تخلیه می‌شوند و این یک فاجعه است. استانی که مسئولان استانداری می‌گویند تنگه احمد است، شما این تنگه را حفظ نکردید.  
 
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، اظهار داشت: ابتکار به جای اینکه کار سیاسی کند، برای تالاب هامون فکری اساسی کند. دولت برای نجات دریاچه ارومیه کارگروهی را تشکیل داد و رئیس جمهور ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار به دریاچه ارومیه اختصاص داد، اما یک ریال اعتبار برای دریاچه هامون در نظر نگرفتند و حق آبه سیستان و بلوچستان مشخص نشد، مگر مردم این استان جزء این کشور نیستند؟  
 
وی افزود: اشتغال مردم این استان به این دریاچه وابسته است و اعتباراتی که برای این استان در نظر گرفته‌ایم، رتبه ۲۶ دارد و این بسیار ناچیز است. شما به اسم دولت تدبیر و امید و راستگویان آمدید، اما مردم از دادن آمارهای غیر واقعیتان ناامید شدند و نرخ بیکاری در این استان ۳۰ درصد رشد داشته است و هیچ کار مثبتی اتفاق نیفتاده است.  
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تا کی باید این دولت وعده و وعید دهد، شما که دولت راستگو هستید در ارائه آمار‌هایتان راستگو باشید و به قولی که در ابتدای آمدن داده‌اید عمل کنید.  
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark