کد مطلب: 54321
 
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد:
عذرخواهی از خانواده شهدای منا شرط ایران برای اعزام حجاج به عربستان/مسئولان پیگیر دیه فاجعه دیدگان منا باشند
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد با بیان اینکه مسئولان باید پیگیر دیه فاجعه دیدگان حادثه منا باشند، گفت: یکی از شروط مسئولین کشور در اعزام مجدد حجاج به عربستان باید عذرخواهی از خانواده شهدای منا باشد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۳
 
مولوی جان داد نارویی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به مذاکراتی که قرار است ایران و عربستان 5اسفندماه در رابطه با نحوه اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج سال آینده داشته باشند، اظهار داشت: شهادت حجاج ایرانی در حادثه منا در اوج مظلومیت هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد چرا که عربستان که خود را اداره کننده حرمین شریفین می داند باید وظیفه تامین حجاج را برعهده می گرفت نه اینکه راه را برروی زائران بسته تا در زیر آفتاب سوزان و در نبود آب به شهادت برسند.
وی با بیان اینکه در حادثه منا هیچ عذرخواهی از خانواده شهدا از سوی عربستان انجام نشد، گفت: عذرخواهی و پرداخت دیه فاجعه دیدگان منا باید مدنظر مسئولان کشور در مذاکره اسفندماه باشد.

آل سعود، نوکر آمریکا و اسرائیل است
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد با بیان اینکه احترام به حجاج ایرانی واجب است، افزود: حرمین شریفین متعلق به جهان اسلام و مسلمانان است نه عربستان؛ از این رو اگر چه اقدام عربستان گناهی نابخشودنی است اما هیچکس نمی تواند مسلمانان را از زیارت خانه خدا منع کند.
وی با اشاره به اینکه آل سعود و عربستان لیاقت اداره و خادمی حرمین شریفین را ندارند، گفت: حضور آل سعود در عربستان مانع زیارت مسلمانان نخواهد شد.
مولوی نارویی آل سعود را نوکر آمریکا و اسرائیل خطاب کرد و ادامه داد: عربستان باید بداند وظیفه تامین امنیت جان مردم را برعهده دارد و اگر از عهده این مهم بر نمی آید باید مجامع بین المللی اداره و خادمی از حرمین شریفین را به کشورهای اسلامی بدهند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark