کد مطلب: 54052
 
درآمد 30میلیونی از کار حصیر بافی/ رد پای دلالان در بازار صنایع دستی سیستان و بلوچستان
یک کارآفرین نیمروزی گفت: در زمان پر آبی تالاب هامون، مواد اولیه مورد نیاز از خود تالاب تامین می شد اما در حال حاضر باید از ساری و مازندران مواد مورد نیاز را تامین کنیم که این هزینه های زیادی را بر دوش ما می گذارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰
 

به گزارش زاهدانه، علیرضا صیادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی عصرهامون افزود: با راه اندازی این کارگاه طرح اقتصاد مقاومتی که پدرم نیز به اینکار مشغول بوده است، توانستم غیر از تامین مخارج و معیشت خانواده خود، 6نفر دیگر را نیز به صورت موقت پای کار بیاورم.

وی با بیان اینکه قریب به یک دهه است در این کارگاه به فعالیت مشغول است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در عرصه حصیر بافی نیز به مثل دیگر هنرهای صنایع دستی حضور دلالان را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در این عرصه دلالان با خرید حصیر از کارگاه ما، آنها را به دبی، کشورهای همجوار و استانهای دیگر کشور ارسال می کند و سود بالایی را به جیب می زند.
این کارآفرین در خصوص بیمه خود و کارگران نیز گفت: در گذشته با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  بیمه تامین اجتماعی بودیم اما حدود 3سال است که این نهاد دست از حمایت بیمه ای ما برداشته و ما اجبارا خود را به صورت آزاد و خویش فرما بیمه کرده ایم و حق بیمه را واریز می کنیم.
صیادی تاکید کرد: نمی توانیم انتظار اشتغال را از دولت داشته باشیم و در این راستا باید به سمت کارهای خود اشتغالی برویم، کار هایی به مثل حصیر بافی کاری هنری است که می توانیم معیشت خانواده را کسب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در زمان پر آبی تالاب هامون، مواد اولیه مورد نیاز از خود تالاب تامین می شد اما در حال حاضر باید از ساری و مازندران مواد مورد نیاز را تامین کنیم که این هزینه های زیادی را بر دوش ما می گذارد.
این کار آفرین 25 ساله در ادامه گفت: مسئولان بهتر است که به جای شعار دادن حمایت از کارآفرینان را در دستور کار خود قرار دهند و حمایت خود را تنها به یک مدت محدود، محصور نکنند.
وی با تقدیر از بسیج سازندگی بابت مشاوره و حمایت از کارآفرینان، خاطر نشان کرد: این نهاد با تمام توان در کنار کارآفرینان ایستاده است اما لازم است که سود تسهیلات خود را از 16درصد به 4درصد کاهش دهد چرا که این سود تسهیلات برای ما بسیار بالا می باشد.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark