کد مطلب: 58229
 
فرمانده سپاه شهرستان زاهدان عنوان کرد؛
تداوم حضور سپاه در مقابله با ویروس کرونا/راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در زاهدان
سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی گفت: با تداوم شیوع کرونا و لزوم ادامه خدمات رسانی به مردم و مقابله با این ویروس منحوس، سپاه پاسداران کارگاه‌های تولید ماسک را در سطح استان و شهرستان زاهدان راه اندازی می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز،سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان در نشست مشترک مقابله با بیماری کرونا در دانشکده علوم پزشکی زاهدان، بیان کرد:سپاه پاسداران پس از شیوع کرونا در راستای عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود در کمک به مردم وارد میدان شدو با استفاده از ظرفیت مردمی بسیج و بهره گیری از تمام توان سپاه به خدمات رسانی به مردم پرداخت.

وی افزود: با تداوم شیوع کرونا و لزوم ادامه خدمات رسانی به مردم و مقابله با این ویروس منحوس، سپاه پاسداران کارگاه‌های تولید ماسک را در سطح استان و شهرستان زاهدان راه اندازی کرده و تعداد زیادی از خواهران و برادران بسیجی به صورت گسترده در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اولین ماموریت سپاه کمک به حفظ سلامت جامعه در شرایط کنونی است نیروهای بسیج با تمام امکانات همانند گذشته در راستای مبارزه با این بیماری همراه و همیار  کادردرمانی و مردم هستند و  بنا بر نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ و وزارت بهداشت، نیروهای بهداشتی و درمانی سپاه و بسیجیان با تمام قوا وارد عمل خواهند شد.


 احمد بامری قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مشارکت های اجتماعی نیز ضمن قدردانی از استمرار همراهی ها و همدلی های تلاشگران سپاه پاسداران، گفت : نقش سپاه در مدیریت مهار کرونا و رزمایش کمک مومنانه چشمگیر بود و سپاه و بسیج در شرایط حساس در کنار مردم و در خدمت مردم بوده اند.

وی افزود: شاخص سرایت پذیری، قدرت انتقال و آلوده سازی افراد و کنترل اپیدمی به علت تدابیر سخت گیرانه دستگاه های اجرایی و حساس سازی مردم در اسفندماه و تعطیلات نوروزی و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی درشهر های استان وضعیت به نسبت مطلوبی داشت ؛ به طوری که بیشترین میزان کاهش در مراجعه و فوت همزمان با اجرای این طرح بوده است اما متاسفانه در حال حاضر روز به روز آمار موارد مثبت و فوت شدگان در سطح استان روبه افزایش است.

وی عنوان کرد: اعزام گروه ‌های جهادی بسیجی در سطح شهرها برای انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و روشنگری و اعلام هشدارهای مربوط به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ،رزمایش چند روزه اطلاع رسانی و حساس سازی مجدد مردم ، فعالسازی مجدد کارگاه های تولید ماسک در سطح استان را  بیانگر حضور میدانی ملموس سپاه در عرصه خدمت رسانی به مردم و بیماران است.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark