کد مطلب: 56249
 
به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت شهدای شعبانیه؛
بازخوانی حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان
همزمان با برگزاری اعیاد شعبانیه بود که مردم زاهدان با حضور در جشن میلاد با سعادت امام حسین(ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل(ع) به جشن و سرور پرداخته بودند که بازماندگان گروهک ریگی با انجام عملیات انتحاری موجب به شهادت رسیدن 29 نفر از یاران امام حسین (ع) در این روز شدند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
 
به گزارش زاهدنیوز، تیرماه سال 89 بود همزمان با برگزاری اعیاد شعبانیه؛ مردم زاهدان با حضور در جشن میلاد با سعادت امام حسین(ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل(ع) به جشن و سرور پرداخته بودند که بازماندگان گروهک ریگی قصد داشتند تجمع مردم در صحن مسجد را مورد حمله قرار دهند از این رو با انجام عملیات انتحاری موجب به شهادت رسیدن 29 نفر از یاران امام حسین (ع) در این روز شدند.
محمد گلدوی، علیرضا ویزش فر، علیرضا کرد، رضا شهرکی، مسعود شجاعی باغینی، مصطفی آبیاری، محمد اکبری، غلامرضا توکلی، مجتبی ثریا محتاط، سجاد حاجیان،محمد حسینی، سید محمد جواد حسینی، محمد رضا خمر، محمد رضا راغی، عبدالحمید سرحدی راد، محمد سرحدی راد، محمد سرگزی، عارف شهرکی، مرتضی عباس زاده محمودی، علی طهرانی مقدم، احسان فرازمند، احمد رضا قاسمی، محمد کیانی، رضا میر، مصطفی نجار، کاظم نجار، یاسر نظامی 27 شهید شعبانیه مسجد جامع زاهدان هستند.
اگر چه هشت سال از نبودشان می گذرد که آسمانی شدند و به خیل شهدا پیوستند اما آثار ترکش‌ها و زخم‌های مانده از کینه دشمن هنوز هم که هنوز است بر در ورودی مسجد جامع زاهدان خودنمایی می کند و هنوز هم بسیاری از دوستان این شهدا به یاد همرزمان خود نماز را در این مسجد اقامه می کنند.

بازخوانی حادثه تروریستی مسجد جامع
شامگاه پنجشنبه مورخ ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ بعد از اقامه نماز جماعت و مولودی خوانی به مناسب میلاد حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد جامع زاهدان دعای کمیل با حضور محبان اهل بیت (ع) در حال برگزاری بود که بازماندگان گروهک ریگی با نیت هدف قرار دادن خیل جمعیت به خیابان آزادی زاهدان قدم گذاشتند.
عوامل تروریستی که قصد داشتند تجمع مردم در صحن مسجد را مورد حمله قرار دهند به دنبال فرصتی برای ورود به مسجد و کشتار مردم بی دفاع بودند.
منافقین هنگامی که مشاهده کردند گذر از نیروهای حفاظتی مستقر در مسجد کار ی دشوار است سعی کردند تا با مخفی کردن خود در زیر پوششی زنانه از قسمت بازرسی خواهران به داخل مسجد ورود پیدا کنند.

انفجار اول
ساعت ۲۱:۱۵ شب 24 تیرماه 1389 بود که یکی از بازماندگان فریب خوررده گروهک جندالشیطان سعی کرد بدون بازرسی وارد صحن مسجد شود که اقدام به هنگام بسیجی فداکار محمد گلدوی مانع از رسیدن این منافق به اهداف شومش شد.
عامل انتحاری وقتی خود را در دستان بهم فشرده شهید گلدوی دید در همان ثانیه نخست ضامن انفجاری را کشید و موجب شهادت 5 نفر از نیروهای بسیجی و انتظامی مستقر در ورودی مسجد شد.

انفجار دوم
با انفجار نخست در صحن مسجد جامع زاهدان خیل بسیاری از مردم زاهدان از جمله جوان های بسیجی و نیروهای امدادی برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی به مسجد جامع شتافتند.
این در حالی بود که عامل انتحاری دوم هنوز در صدد بود تا خود را به داخل مسجد برساند و ماموریت ننگینش را تمام کند.
از آنجا که بسیاری از بسیجیان و نیروهای امنیتی با زنجیر کردن دستهایشان با یکدیگر مانع ورود به داخل مسجد شده بودند کمتراز 20 دقیقه از انفجار نخست، دومین عامل انتحاری نیز که از رسیدن پای ناپاکش به داخل مسجد مایوس شده بود در میان جمعیت ضامن انفجاری را کشید و موجب شهادت 24 تن دیگر و زخمی شدن 270 نفر شد.

گروهک جند الشیطان چه کرد؟
ساعتی بعد از انفجار، گروهک تروریستی جندالشیطان با صدور بیانیه ای مسئولیت این جنایت هولناک را برعهده می گیرد و با سناریویی از قبل مدعی می شود که این افراد به نام‌های 'عبدالباسط ریگی'معروف به اسلام جان و' محمد ریگی' معروف به جنیدجان عملیات تروریستی انتحاری خود را در مقابل مسجد جامع زاهدان انجام داده‌‌ و به هلاکت رسیده‌اند.
آنچه در این میان توجه را به تصاویر کریه عوامل تروریستی جلب می کند سن کم عامل انتحاری است، که استفاده از نوجوانان کم سن و سال برای اقدامات تروریستی بویژه عملیات های انتحاری بعد از شستشوی مغزی آنها از جمله اقدامات ویژه ای است که گروهک جند الشیطان و سایر وهابیون به صورت ابزاری از آن استفاده میکند همچنین این پروسه مستلزم زمان و آموزش های ویژه برای این اقدام است که بهترین مامن برای این گونه تعلیمات کشور پاکستان است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark