کد مطلب: 35909
 
کنگره ملی بی بی حکیمه(س) 16 و 17 مهرماه برگزار می شود
آخرین مهلت ارسال مقالات به این کنگره، 15 مرداد ماه است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۵۵
کنگره ملی بی بی حکیمه(س) 16 و 17 مهرماه برگزار می شود
 
به گزارش زاهدانه ،روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی صالح موسوی اعظم، مديركل اوقاف و امور خيريه استان كهگيلويه و بويراحمد با بیان اینکه کنگره ملی بی بی حکیمه(س) 16 و 17 مهرماه برگزار می شود، اظهارداشت: هدف این کنگره، معرفی چهارمین قطب فرهنگی و ملجأ زائران اهل بیت(ع) در کشور ایران است.

وی اضافه کرد : کنگره ملی بی بی حکیمه (س) یکی از مهم‌ترین همایش‌های اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون در راستای برپایی گسترده آن جلسات هماهنگی متعددی با حضور مسئولان، استاندار، معاونان برگزار شده و مصوباتی هم در همین راستا داشته ایم.

وی با بیان اینکه این امامزاده در طول سال میزبان زائران بیشماری از سراسر کشور، استان های جنوبی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، با برگزاری این کنگره می توان شاهد رونق گردشگری مذهبی و معنوی در استان و حتی کشور باشیم، افزود : کنگره ای متناسب با شان و منزلت خواهر بلافصل امام رضا(ع) با همکاری کلیه ادارات و نهادهای شهرستان گچساران و استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد. 

مديركل اوقاف و امور خيريه استان كهگيلويه و بويراحمد با اعلام اینکه کمیته‌های فرهنگی و علمی به صورت فعال و شبانه‌روزی مقالات ارسالی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، تصریح کرد : ما از استان‌های همجوار نیز برای برپایی هرچه گسترده تر این کنگره قول مساعدت گرفتیم و در بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در شهرستان‌های گچساران و خود استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به محورهای این همایش گفت : کنگره ملی بی‌بی حکیمه در سه محور اصلی برگزار می‌شود؛
 1- بررسی شخصیت حضرت بی‌بی‌حکیمه
 2- آستان مقدس بی‌بی حکیمه
 3- قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و زیارت که هر محور دارای بخش‌های متعددی است که محور نخست به ویژگی‌های شخصیتی حضرت بی‌بی حکیمه برای ارائه الگوی زن نمونه دوم معرفی کرامت ایشان در راستای تحکیم اعتقادی و سوم نقش ایشان در تمدن اسلامی می‌پردازد.

موسوی اعظم اضافه کرد : محور دوم شامل بخش‌هایی همچون بررسی نقش حرم حضرت و مبانی فرهنگی مذهبی و اجتماعی، نقش حرم در توسعه صنعت گردشگری، بررسی سیر تاریخی تولیت آستان مقدس می‌پردازد و محور سوم نیز شامل بخش‌های بررسی فرهنگ زیارت و توسل به حضرت بی بی حکمیه، تعمیق باور اعتقادی مردم در ابعاد ملی و بین‌المللی، چگونگی شهادت ایشان و نقش آن در ترویج فرهنگ شهادت، زیارت حضرت و نقش آن در ایجاد مودت به اهل بیت است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان كهگيلويه و بويراحمد آخرین مهلت ارسال مقالات 15 مرداد سال 93 است ، افزود: زمان اعلام نهایی نتایج داوری در دهه کرامت همزمان با دوم شهریور اعلام شده و کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) نیز همزمان با دهه ولایت از 16 تا 17 مرداد برگزار می‌شود و مقالات برتر این کنگره در پایگاه علوم جهان اسلام منتشر خواهد شد.

موسوی اعظم خاطرنشان کرد: گستره این کنگره، ملی است ولی به میزبانی استان و شهرستان گچساران برپا می شود که باید به نحو مطلوب مراسمی در خور شان این آستان مقدس برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark