کد مطلب: 34298
 
همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با سازمان انتقال خون
معاون‌ درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هر‌گونه همکاری را با سازمان انتقال خون خواهد داشت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با سازمان انتقال خون
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان، مراسم ‌روز جهانی اهداء ‌خون با حضور 300 نفر از اهداءکنندگان مستمر در سالن علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.

‌این مراسم ‌‌با حضور اهداءکنندگان‌، مقامات استانی، فرماندار ‌زاهدان، مدیرعامل هلال احمر ‌سیستان و بلوچستان، معاون‌ درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌، مدیرعامل شرکت مخابرات‌ ‌سیستان و بلوچستان، نماینده مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی‌، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ و‌ ‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم ‌دکتر خسروی مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان در سخنانی ‌اهدا‌کنندگان خون ‌را سرمایه ‌سازمان انتقال خون دانست و افزود: ‌اهدا‌کنندگان خون ‌در تمام طول سال انتقال خون را تنها نگذارند.

‌دکتر دهمرده‌ای معاون‌ درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: خون با زحمت و هزینه‌های بسیار زیاد تهیه می‌شود‌.

معاون‌ درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تشکر از اهدا‌کنندگان خون گفت: در مواقع بحرانی نخستین ارگانی که ما به آنها خبر می‌دهیم و انتظار همراهی داریم و انصافاً همیشه ما را یاری می‌دهند انتقال خون است‌.

وی افزود: هر واحد خون اهدائی می‌تواند جان چندین مادر نیازمند به خون‌ را نجات دهد که این امر زکات سلامتی محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ‌با بیان اینکه باید تعصبات را در اهدای خون کنار گذاریم، گفت: ‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هر‌گونه همکاری را با سازمان انتقال خون خواهد داشت.

دکتر مختاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر گروه زنان و زایمان بیمارستان آموزشی علی ابن ابیطالب (ع) نیز در خصوص وضعیت استان و شاخص مرگ و میر مادران مطالبی را ذکر کرد و گفت: ‌مرگ و میر زنان در استان سیستان و بلوچستان سه برابر میانگین کشوری است.

‌فرماندار زاهدان نیز گفت: عرصه ایثار و از خودگذشتگی فقط در زمان جنگ نبوده و عمل اهدای خون بارزترین و زیباترین نمونه ایثار و از خودگذشتگی است.

عباسعلی ارجمندی افزود: ‌تجلیل از اهدا‌کنندگان خون تجلیل از یک فرد نیست تجلیل از یک فرهنگ غنی است که ریشه در انسانیت و جوانمردی دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: فرمانداری زاهدان حمایت لازم را در خصوص ترویج فرهنگ اهدای خون را ‌انجام خواهد داد‌.

‌انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark