کد مطلب: 56988
 
از نجات جان مادر باردار تا آماده باش نیروهای امدادی در زاهدان
به دلیل بارش باران و سیلابی شدن مسیلها و معابر شهر زاهدان، تمامی نیروهای امدادی در زاهدان به حالت آماده باش در آمدند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۴
 
به گزارش زاهدنیوز، با توجه به بارش شدید باران از ابتدای صبح امروز تاکنون و تداوم فعالیت این سامانه تا فردا عصر، تمامی نیروهای امدادی حوزه زاهدان به حالت آماده باش در آمدند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان در این زمینه گفت: از ابتدای صبح امروز و با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری، نیروهای مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان در کنار دیگر دستگاه های امدادی به حالت آماده باش در آمده اند.
فریبرز راشدی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: مقارن ساعت۱۲ظهر امروز تماسی که با اورژانس۱۱۵داشتن اعلام کردن مادربارداری باوضعیت بلدینگ وبیهوشی از روستای خارستان از توابع دهستان جون آّباد بخش لادیز میرجاوه نیاز به انتقال دارد.

وی ادامه داد: همکاران بلافاصله به محل اعلام شده اعزام شدند، باتوجه به بارندگی شدید وسیلاب بودن مسیر و عدم دسترسی به بیمار، یک دستگاه آمبولانس همراه با پزشک مرکزجون آباد درنزدیکترین نقطه امن نزدیک به محل حادثه آماده شدند تا خدمات درمانی لازم را به این مادر باردار ارائه دهند.

وی اضافه کرد: مادر باردار پس از چند ساعت تلاش نیروهای هلال احمر و بومیان منطقه، بیمار را از رودخانه عبور داده و تحویل نیروهای مرکز فوریت های پزشکی زاهدان شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: پس از دریافت مادر باردار، اقلامات لازم پزشکی برای وی انجام شد، پس از آن

وی آماده انتقال به بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان شد که نوزاد در طی مسیر میرجاوه به زاهدان به دنیا آمد و مادر و کودک با وضعیت مطلوب، تحویل بیمارستان شد.

وی بیان کرد: هم اکنون تمامی مراکز فوریت های پزشکی حوزه دانشگاه زاهدان به حالت آماده باش بوده و در صورت وقوع هرگونه حادثه، خدمات درمانی و پزشکی لازم را به آسیب دیدگان احتمالی ارائه می دهند.

آماده باش نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه گفت: با توجه به اعلام ستاد
مدیریت بحران استانداری و هواشناسی استان، تمامی نیروهای این جمعیت در شهرستانهای تحت شعاع سامانه بارشی، در کنار دیگر نیروهای دستگاه های امدادی، از شب گذشته به حالت آماده باش در آمده اند.

حسن مصفا در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: از ابتدای صبح امروز در نفاط مختلف گروه های ارزیاب جمعیت هلال احمر استان حاضر شدند و در برخی نقاط نیز عملیات امداد و نجات نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مناطق مختلف حاضر می باشند.

وی در پایان گفت: هم استانی ها می توانند در صورت وقوع حادثه با شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر تماس گرفته تا در سریعترین زمان ممکن خدمات امداد و نجات به آنها ارائه شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark