کد مطلب: 44468
 
معاون اول رییس جمهور وارد استان آذربایجان شرقی شد
معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، در اولین مرحله از سفر خود، نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور در فرودگاه تبریز را مورد بهره برداری قرار داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
معاون اول رییس جمهور وارد استان آذربایجان شرقی شد
 
به گزارش زاهدانه ، معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چند پروژه عمرانی و صنعتی، امروز صبح وارد استان آذربایجان شرقی شد و در بدو ورود به فرودگاه تبریز از سوی استاندار و مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

وی در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این ایام یادآور مبارزات ملت ایران است و لازم است سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک بگویم.

جهانگیری ادامه داد: مردم استان آذربایجان شرقی در همه صحنه‌ها پیشگام بوده و در دوران انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی ایفا کرده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان آذربایجان از نظر صنعت و معدن جزو مهمترین استانهای کشور است، خاطرنشان کرد: در این سفر طرحهای خوبی در بخش صنعت و معدن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در این سفر قرار است در جلسه شورای اداری، با مسئولین استان درخصوص مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان آذربایجان شرقی، راهکارها و روشهای حل آن را پیدا کنیم.

 افتتاح نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور در فرودگاه تبریز
با حضور معاون اول رییس جمهور، نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور به طول 4 کیلومتر افتتاح شد.

 پروژه بازسازی باند اصلی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برای اولین بار بصورت بتنی و با استفاده از روش دال بتنی ساده توسط دستگاه فنیشر بتنی به عرض 15 متر طراحی و اجرا گردیده است که قابلیت پذیرش پروازهای پهن پیکر تا رده B747 را خواهد داشت.
زیرسازی لایه های زیرین با استفاده از مصالح تراشه آسفالت و بصورت بازیافت مصالح آسفالتی و تثبیت با سیمان اجرا شده که سهم بسزایی در حفظ محیط زیست و اقتصادی بودن طرح داشته است.
بتن ریزی باند به مقدار 100 هزار مترمکعب، کابل گذاری روشنایی باند جمعاً 180 کیلومتر طول، نصب رینگ، کانکشن، کانکتور وچراغهای مخصوص لبه باند از جمله عملیات انجام شده برای اجرای این پروژه است.

افتتاح خط تولید اتوبوس های شهری بی آر تی تبریز

جهانگیری در این سفر یک روزه خط تولید اتوبوسهای بی‌آر‌تی در تبریز و فاز دوم خط تولید کنسانتره مس سونگون در شهرستان ورزقان را افتتاح خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین قرار است در این سفر برخی پروژه های شهرداری کلانشهر تبریز را نیز به طور همزمان مورد بهره برداری قرار دهد.

شرکت در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.
شایان ذکر است وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر ، همراه معاون اول رییس جمهور هستند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark