کد مطلب: 38438
 
سردار نقدی در اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت:
جشنواره مقاومت صدای حنجره‌های خونین کودکان غزه است/ سینمای ابتذال در ۲۲بهمن دفن شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه سیزدهمین جشنواره مقاومت تاکید کرد: آنهایی که می‌خواهند از دست حامیان نسل‌کشی جایزه بگیرند، بروند! ما می‌گوییم دلار‌های خون کودکان معصوم غزه نوش جانتان!
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۹
جشنواره مقاومت صدای حنجره‌های خونین کودکان غزه است/ سینمای ابتذال در ۲۲بهمن دفن شد
 
به گزارش زاهدانه ، آئین پایانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، هم‌اکنون در برج میلاد تهران با حضور مقامات لشکری و کشوری و چهره‌های هنری در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم، سردار محمد‌رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی عنوان کرد: اجازه می‌خواهم اول سلام امام عزیزمان خامنه‌ای را که دیروز خدمت‌شان بودیم عرضه بدارم و از کسانی که در این محفل دستی دارند صمیمانه سپاسگزارم. همچنین از هنرمندانی که با نقد و داوری در این جشنواره حضور پیدا کردند متشکرم.

سردار نقدی افزود: امام بزرگوارمان فرمودند که جنگ ما جنگ فقر و غنا بود و این جنگ، امروز با شدت بیشتری از دهه 60 جریان دارد ولی دشمنی که جرأت ایستادگی مقابل رزمندگان ما را ندارد، صلابت صدای مؤمن سلاح او را کور کرده و به تحقیر روی آورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: استبداد امروز به جای جنگ الکترونیک با شبکه‌های ماهواره‌ای و به جای مواد شیمیایی با مواد مخدر و الکل علیه مردم صف‌آرایی کرده‌ است.

وی ادامه داد: این جشنواره، جبهه‌ای در مقابل دشمن است و هنرمند مقاومت، نیروی خط مقدم این مبارزه است.

* دشمن جنایتکار می‌‌خواهد خودش را منجی معرفی کند

سردار نقدی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با شبکه‌های تروریستی و بازی‌های خشن مردم را به زندگی‌های خشن و بدون آرامش دعوت کنند که هنرمند مقاومت، با ایثار و فداکاری دست آنها را رو خواهد کرد و دشمن را شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند با استفاده از ابزارهایشان جنایات خود را موجه جلوه دهند و جنایات فجیع را حمایت کنند و در پایان خود را به عنوان منجی معرفی کنند! امام هنرمند مقاومت زینب‌وار آنها را رسوا می‌کند و مظلومیت جبهه حق را به رخ آنها می‌کشد.

سردار نقدی گفت: آنها می‌خواهند با ظلم ملت را تسلیم خود کنند و می‌خواهند با بزرگترین ضعف‌های موجود جلوی پیشرفت را بگیرند و پیشرفت را نشان ندهند و مبارزه ملت را از بین ببرند و اما کف‌های روی آب هستند.

* هنرمند باید زشتی جنگ را نشان می‌دهد نه اینکه دفاع را معکوس جلوه دهد

وی افزود: به گفته خودشان آنها می‌خواهند برای مردم دلسوزی کنند اما دلسوز کسی است که کنار بدی‌ها به حل مشکلات امید داشته باشد. دشمنان شکست‌خورده‌ای که در گفتن حقیقت‌خواهی کشورشان عاجزند با تصویر زشتی که از اسلام نشان می‌دهند درصدد نشان‌دادن چهره‌ عکس اسلام هستند. هنرمند مقاومت اگر از زشتی جنگ می‌گوید از عظمت مقاومت نیز سخن می‌گوید که مبادا زشتی جنگ را طوری بگوید که کسی که به او تجاوز شده نیز دستش روی ماشه بلرزد.

سردار نقدی ادامه داد: آنها می‌خواهند شهوت را بر خداپرستی ترجیح دهند و سینمای مبتذل گذشته را که قبل از انقلاب وجود داشت احیا کنند، غافل از اینکه ملت بیدار ایران اسلامی آن ابتذال را در 22 بهمن 57 دفن کرد و این مرده با دم مسیحا هم هرگز زنده نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که نبودند به تاریخ مراجعه کنند و ببینند در کنار هر شعبه مشروب‌فروشی و کلانتری دوران سخیف طاغوت یک سینما هم آتش زده شد. اگر امروز سینمایی داریم که هنرمندان آن به آن افتخار می‌کنند همه را مدیون هنر انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت ملت‌مان هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سینمای مبتذل فیلمفارسی تاکید کرد: آیا بازگرداندن سینما به آن حال و روز، خدمت به سینما است؟!

وی تصریح کرد: هنرمند مقاومت قائل به سینمای عظمت و نه حقارت است. هنرمند مقاومت می‌خواهد روح از خود گذشتگی را به اوج برساند و این جشنواره نیز می‌خواهد سنگر هنرمندانی باشد که در دنیای تزویر صدای مستضعفین باشد.

* جشنواره مقاومت صدای حنجره‌های خونین کودکان معصوم غزه است

سردار نقدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌خواهد صدای حنجره‌های خونین کودکان معصوم غزه باشد تا صدای لبان خشک مادرانی که با زبان روزه مقاومت کردند به گوش برسد. این جشنواره می‌خواهد صدای مادری باشد که پنج فرزند خود را به انقلاب هدیه کرده و وقتی به خدمت امام می‌رسد می‌گوید دیگری فرزندی ندارم، اجازه دهید خود به میدان بروم.

سردار نقدی با اشاره به جریان روشنفکری که در راستای جشنواره‌های ضدایرانی خارج از کشور عمل می‌کنند، تاکید کرد: آنهایی که می‌خواهند از دست حامیان نسل‌کشی جایزه بگیرند، بروند؛ ما می‌گوییم دلار‌های خون کودکان طفل معصوم غزه نوش جانتان باد!

وی افزود: هنرمندان مقاومت افتخار‌شان این است که از دست مادران شهدا جایزه دریافت می‌کنند و هنرمند مقاومت افتخار می‌کند که عکس یادگاری خود را با جانبازانی که نماد شرافت انسانی هستند می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این جشنواره بخشی از نهضت جهانی مستضعفین علیه مستکبرین است و ما این را از علی(ع) آموختیم که فرمودند در راه عدالت از کسی نترسید. این را از رزمندگان شجاع‌مان در فاو و شلمچه آموختیم که زیر آتش وصف‌ناپذیر مقاومت کردند؛ از قهرمانان حزب‌الله لبنان آموختیم که رو در روی مجهز‌ترین ارتش‌های دنیا ایستادند و آنها را شکست دادند.

سردار نقدی در پایان صحبت‌های خود خطاب به هنرمندان مقاومت تاکید کرد: هنرمند مقاومت هم از این جنس است و تمام این مقاومت‌ها را در صحنه فرهنگ اجرا خواهد کرد و مسیر پیروزی نهایی بشریت بر ظالمان تاریخ را هموار خواهد ساخت.

بنابراین گزارش آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا ساعاتی دیگر ادامه دارد.

در این مراسم چهره‌های لشکری و کشوری از جمله سردار نقدی، محسن رضایی، سردار علی فضلی، سردار جزایری، سردار غلامرضا آزادی و جمع کثیری از طیف هنرمندان نظیر حجت‌الله ایوبی، محمد‌رضا جعفری جلوه، سعید راد، امیرحسین شریفی، محمود پاک‌نیت، احمد مراد‌پور، محمد‌حسین لطیفی، مصطفی رزاق‌کریمی، مهدی شاه‌حسینی، سید‌سعید سید‌زاده و ... حضور دارند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark