کد مطلب: 45368
 
بیستمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیرو و برق در زاهدان/
استاندار:فارغ التحصیلان رشته‌ی برق 90 درصد حمایت مالی می‌شوند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فارغ التحصیلان رشته‌ی برق 90 درصد حمایت مالی می شوند تا بتوانیم مزارع انرژی های پاک را در استان پایه گذار باشیم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
استاندار:فارغ التحصیلان رشته‌ی برق 90 درصد حمایت مالی می‌شوند
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه به نقل از ایسنا، علی اوسط هاشمی در بیستمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیرو و برق در زاهدان افزود: باید از ظرفیت های بی شمار سیستان و بلوچستان از جمله سواحل مواج دریای عمان، بیش از 150 روز باد با حداکثر سرعت 108 کیلومتر بر ساعت، گرمایش زمین و آفتاب دائمی بهترین استفاده را برای تولید انرژی های نو کرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که فرصت شکوفایی و بروز استعدادها مهیا شده و می تواند قطب مناسب و بزرگی در تولید انرژی های پاک در کشور باشد گفت: فارغ التحصیلان رشته ی برق 90 درصد حمایت مالی می شوند تا بتوانیم مزارع انرژی های پاک را در استان پایه گذار باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: این استان با داشتن توانمندیها و ظرفیت های فراوان می تواند به قطب انرژی های پاک کشور تبدیل شود.

استاندار گفت: با توجه به طولانی بودن فاصله ی این استان تا مرکز کشور مسلما خطوط انتقالی طولانی و حجم وسیعی از کار را در رساندن روشنایی به خانه های مردم داریم.

اوسط هاشمی با اشاره به شرایط ضعیف تولید نیرو در کشورهای افغانستان و پاکستان ،این دو کشور را بازارهای مناسب و قدرتمندی برای صادرات انرژی تولیدی در استان دانست و افزود: با وجود وزش باد و همچنین تابش همیشگی خورشید بر پیکره ی استان بستر ایجاد نیروگاه های انرژی پاک در استان فراهم است .

هاشمی افزود: در 35 سال گذشته بالغ بر 9 هزار و 200 میلیارد در این استان سرمایه گذاری شده است که اکنون بیشتر از این مبلغ در چند بخش برای ترقی و پیشرفت استان سرمایه گذاری کرده ایم .

استاندار در پایان گفت: دل در گرو ترقی و پیشرفت و توسعه ایران و ایرانیان داشته باشید تا تاریخ همچون همیشه وام دار عقل و دانش و توان ایران و ایرانیان باشد.

خبرگزاری ایسنا
Share/Save/Bookmark