کد مطلب: 58328
 
لابی بنیادهای صهیونیستی – آمریکایی برای سلطه بر جمعیت جهان/ تراریخته؛ تهدیدی که تنوع ذخائر ژنتیکی ایران را به قهقرا می‌برد
سران سازمان‌های مخفی اعم از انگلیس و آمریکا با مدیریت رژیم صهیونیستی به وسیله تراریخته درصدد عقیم سازی مردم جهان، ممانعت از تولد و کنترل زاد و ولد و سلطه بر ملت‌ها هستند.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹
 
به گزارش زاهدنیوزبه نقل از تیتریک، یکی از چالش‌های اخیر در حوزه اقتصاد، تهدید یا فرصت محصولات دستکاری شده یا همان تراریخته است، محصولاتی که بدون هیچ ارزیابی مستقل، سالانه 5 میلیارد دلار از آننها وارد کشور می شود.

علی رغم اینکه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا کشت گیاهان تراریخته را ممنوع کرده اند اما لابی قدرتمند حمایت از تجاری سازی این محصولات که امروزه ارتباط آنها با بنیاد راکفلر برای هر کارشناسی علامت سوال های فراوانی ایجاد کرده است سخت به دنبال حذف منتقدین هستند.

البته امروز گروهی از کارشناسان حل تمام مشکلات کمبود و فقر غذایی و راه دستیابی به کشاورزی پیشرفته را به کشت محصولات دستکاری شده نسبت می دهند و برخی دیگر به علت اثرات مخربی که تراریخته ها روی تنوع زیستی دارند آن را تنها به نوع آزمایشگاهی محدود می کنند.

دولتمردان بر اساس اظهار نظر این دو گروه سیاست های خود را در بهره برداری و استفاده از این فناوری شکل می دهند، برخی کشورها تنها به کار تحقیقاتی روی آورده و برای تولید و مصرف اینگونه محصولات محدودیت های شدیدی قائل می شوند.

نوع دوم کشورهایی هستتند که تولید تجاری را جایز دانسته و محصولات تولیدی را با برچسب تراریخته به بازار ارائه می دهند و عمدتا دارای رویکرد اقتصادی تحت نفوذ مافیای کمپانی های غذا، دارو و محصولات کشاورزی هستند.

دسته سوم به دلیل نداشتن قانون ایمنی و زیستی و باز بودن بازار مصرف آنها یا نیازمندی های اولیه و پایه، ناچار به استفاده از این محصولات هستند اما بدون شک این فن آوری زمینه مخاطرات و تهدیدات خاموش و دائمی، همراه با ریسک بالا در حوزه سلامت، محیط زیست و اقتصاد را فراهم می کند.

حجت الاسلام علی ارجمند نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز و عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران درباره 4 تهدید اشاعه محصولات تراریخته بدون رویکرد قانونی، به خبرنگار تیتریک، گفت؛ برخی از استراتژیست های معاصر همچون هنری کسینجر، مدیریت انرژی (نفت) را ابزار کنترل دولت ها و سلطه غذا را به عنوان سیاست کنترل ملت ها می داند.

این وزیر امور خارجه وقت آمریکا پیشنهاد داد اگر می خواهید بر دنیا حاکم باشید لازم نیست کشورگشایی کنید، بلکه با تحت سلطه قرار دادن دارو و غذا، ملت ها را فتح کنید.

سلطه غذا و انحصار بذر

وی افزود: امروز علاوه بر سلطه خبری، سیاسی و دارو، سلطه غذا توسط کشورهای چند ملیتی همسو با هداف کشورهایی چون آمریکا در حال وقوع است. لذا با سوء استفاده از دستاوردهای مهندسی ژنتیک و یا ایجاد بذرهایی که قابلیت و مجوز یک بار گشت را دارند منجر به انحصار بذر به عنوان مهم ترین پایه نهاده های کشاورزی شده اند.

ارجمند اظهار کرد: روند مذکور موجب می شود تا تولیدات کشاورزی کشورها توسط نظام سلطه کنترل شود و کشورها ناچار به تهیه انحصاری بذر از آن شرکت ها شوند. این کشورها نیز برای پیشبرد اهدافشان نمایندگانی تربیت شده را در کشور هدف انتخاب می کنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران بیان کرد: سوءاستفاده های هدفمند و هوشمندانه در دستکاری ژنتیکی غذا برای نیل به اهدافی بی نظیر از پروژه "علم به نژادی" استفاده می کنند، سران سازمان های مخفی اعم از انگلیس و آمریکا با مدیریت رژیم صهیونیستی به وسیله این پروژه موجب عقیم سازی مردم جهان، ممانعت از تولد و کنترل زاد و ولد شده و آن را به کشورهای شرقی و مذهبی تحمیل کردند. 

وی اشاره کرد: دشمن با این اقدام کنترل سلامت و توان جمعیتی را مورد هدف قرار می دهد، بنیادهای صهیونیستی راکفلر، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و چندشرکت فراملیتی در زمره سرمایه گذاران اصلی این پروژه شیطانی هستند و از دهه 1970 میلادی با عنوان و بهانه انقلاب سبز برای نغییر ژنتیکی بذرهای گیاهی آغاز کرده اند.

اثرا سوء زیست محیطی محصولات تراریخته

ارجمند با بیان اینکه در جامعه جهانی، در خصوص تنوع زیستی بسیار غنی و ذخائر ژنتیکی متنوع ایران اتفاق نظر وجود دارد، گفت: از دیرباز، به علت غفلت صورت گرفته، دشمن به هر روش ممکن در پی خارج کردن ذخائر ژنتیکی از ایران است.

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران اظهار کرد: متاسفانه ذخائر متنوع ژنتیکی که به عنوان برترین عامل جهت مقابله با هر نوع تهدید و حمله بیوتروریستی و اگروتروریستی می باشند با آلوده شدن و آمیزش با بذرهای تراریخته در معرض تهدید قرار می گیرند. رهاسازی بذرهای تراریخته تنوع زیستی بومی کشور را از بین می برد و موجب شیوع آفات مقاوم تر و توسعه علف های هرز می شود.

ارجمند گفت: تجربه تلخ واردات و رهاسازی جلبک آزولا که به بهانه افزایش عملکرد برنج از فیلپین به مزارع شمال ایران راه پیدا کرد، منجر به تخریب نالاب ها و آلوده سازی شالیزارها شد و این مهم یعنی نمی توان محیط زیست را فدای رویای افزایش عملکرد و تولید غذا کرد.

اثرات سوء تراریخته ها بر سلامت جامعه

وی افزود: با گسترش علم و پیدایش جنبه ها و حقایق جدید از فن اوری های نوین همچون مهندسی ژنتیک، مقالات علمی و معتبر سال های اخیر نشان دهنده بیماری زایی به دلیل مصرف مداوم این محصولات در محیط آزمایشگاهی است و بنا بر گزارش های منتشر شده، مصرف دراز مدت این محصولات موجب ابتلا به بیماری هایی چون ناباروری، بیماری های گوارشی و غد، اخلال در سیستم عصبی، سرطان و ... شده است.

تراریخته؛ دستاویزی برای نفوذ دشمن

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران تصریح کرد: در قالب نفوذ، شرکت های چندملیتی مانند مونسانتو، داپونت، بایر، داو، سینجنتا و بی. ای. اس. افبا ایجاد بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه، نیروهای تخصصی آینده خود را در راستای اهداف خود تعلیم می دهند.

ارجمند اظهار کرد: این اقدام به ظاهر خیرخواهانه تحت عنوان بورسیه تحصیلی، به نوعی هزینه های تبلیغاتی کمپانی های بیوتکنولوژی در کشورهای در حال توسعه محسوب می شوند. با این تاکتیک نمایندگان این کمپانی در ظاهر نیروهای خودی به داخل کشور نفوذ کرده اند.

وی افزود: آنها با عناوینی همچون فن آوری هراسی، علم ستیزی امپراطوری دروغ سعی در خاموش کردن صدای منتقدان نظام سلطه غذا دارند. به عنوان مثال برنج تراریخته ای که کشت آن در کشور مطرح است تحت حمایت مالی و مالکیت شرکت راکفلر و سینجنتا است اما بعضا در قالب دستاورد بومی در کشور کشت خواهد شد".

 

و اما در حال حاضر عده ای در تلاش هستند تا به تولید انبوه برنج های تراریخته در ایران بپردازند، این برنج محوصل موسسه غیر انتفاعی ایری در فیلیپین بوده و از کمپانی سینجنتا که متعلق به سوئیس است گرفته شده است، جالب اینکه در کشور سوئیس 3 دوره 5 ساله کاشت هر نوع محصول دستکاری شده ممنوع شده است.

اجازه کاشت و مصرف این محصول به شهروندان سوئیسی داده نمی شود اما در صفحه 61 کتاب علوم پایه هشتم آموزش و پرورش کشور ما از فوائد برنج طلایی تراریخته شرکت سینجنتا به عنوان نماد پیشرفت بشر در حوزه زیست فناوری یاد شده است.

آیا وقت آن نرسیده است که دولتمردانی که شعار منافع ملی را سر می دهند به سیاست های کنترلی غرب توجه کنند و سلامت مردم را در راس امور قرار دهند؟ مسائلی که همواره رهبر معظم انقلاب نسبت به آنها تذکرات لازم را ارائه داده اند.

 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark