کد مطلب: 32588
 
معاون رییس جمهور: سیستان و بلوچستان قابلیت زیادی در بخش گردشگری دارد
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن جذابیت های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۶
معاون رییس جمهور: سیستان و بلوچستان قابلیت زیادی در بخش گردشگری دارد
 
ˈبه گزارش زاهدانه ، مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این استان با جذابیت های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود قادر به جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی لازم از سوی دولت برای توسعه مناطق گردشگری و تفریحی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: بزودی اعتباراتی به همین منظور به مناطق گردشگری استان اختصاص داده خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی، بازرگانی و تجاری و داشتن ظرفیت تولید 60 نوع از صنایع دستی قابلیت های بالایی دارد، گفت: این استان برای استفاده از این ظرفیت ها نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است و دولت در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های مختلف موجب بهبود وضع اقتصاد و معیشت مردم منطقه شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین نیازهای مهم مردم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین دغدغه رییس جمهوری را تامین نیازهای مردم از جمله ایجاد رفاه و امنیت عنوان کرد و گفت: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها زمینه لازم برای توسعه و بالا بردن شاخص های بخش سلامت و بیمه مردم فراهم می شود و در مجموع معیشت مردم نیز بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با قدردانی از استقبال مردم سیستان و بلوچستان از رییس جمهوری در زاهدان، گفت: مردم متدین شیعه و سنی با این استقبال بی نظیر برگ زرین دیگری را در تاریخ این استان آفریدند و عشق و علاقه خود را بار دیگر به نظام و انقلاب و رهبری ثابت کردند.

فرماندار قصرقند نیز در این مراسم خواستار توجه بیشتر دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شد و گفت: این شهرستان به توسعه زیرساخت های جاده ای بویژه راه روستایی، ساخت بیمارستان و سدسازی نیازمند است.

ˈکوروش محمدیˈ همچنین بر استقرار ادارات و دستگاه های دولتی برای خدمات رسانی مطلوب به اهالی شهرستان تازه ایجاد شده قصرقند تاکید کرد و افزود: قصر قند باید با کار و تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت های خود در بخش کشاورزی توسعه پیدا کند.

معاون رییس جمهوری همچنین ضمن ادای احترام به شهیدان قصرقند و نیکشهر از نمایشگاه صنایع دستی منطقه بازدید کرد.

شهرستان گرمسیری قصرقند به عنوان قطب تولیدات کشاورزی بویژه مرکبات، خرما و برنج دارای سه بخش مرکزی، تلنگ و ساربوک و 600 کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.


 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark