کد مطلب: 58148
 
کارشناس سیاسی شهرستان زاهدان عنوان کرد؛
پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام 15 خرداد است/ مکتب امام راحل برخاسته از اسلام ناب محمدی است
خداداد خدایارگفت: : پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام 15 خرداد و خون شهدای این قیام است و ثمره خون مجاهدین آن زمان پیروزی انقلاب بود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
 
خدایار کارشناس سیاسی شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، بیان کرد: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب بود و به عبارتی این قیام یکی از ریشه های انقلاب و سرمنشا انقلاب اسلامی بود و نهضت امام خمینی(ره) از قیام 15 خرداد سال42 آغاز شد و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید.
وی افزود: قیام 15 خرداد که توسط امام خمینی(ره) آغاز شد دارای دو جنبه بود از یک سو خیانت و ظلم دولت پهلوی که به اوج رسیده و نیاز بود تا شخصی با بصیرت دینی و سیاسی، مردم را علیه آن رهبری کند و جنبه دیگر شخصیت معنوی و سیاسی امام خمینی(ره) بود که باعث شد مردم جسارت و جرات مقابله با ظلم را پیدا کنند و احساس تکلیف کرده و حضور در صحنه مبارزه علیه کفر و طاغوت را عبادت بدانند و قدم در راه شهادت بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام 15 خرداد و خون شهدای این قیام است و ثمره خون مجاهدین آن زمان پیروزی انقلاب بود اهداف کلی این قیام امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و طاغوت بود و هدف اصلی این قیام مبارزه با استکبار جهانی و برپایی حکومت اسلامی برای تحقق دستورات اسلام و عدم وابستگی به ابرقدرت های شرق و غرب بود.

خدایار تاکید کرد: از همان ابتدا از قیام 15 خرداد سال 42 ، دشمنان آمریکایی و اسراییلی سعی کردند راه و تفکر و نهضت امام خمینی(ره) را تخریب، تضعیف و منحرف کنند بنابراین باید همواره به دنبال بیان، تبیین و وشنگری درباره اندیشه های امام راحل باشیم و با اقدامات رسانه ای، فرهنگی، ادبی و سیاسی و تبلیغی در جهت گسترش این تفکرتلاش کنیم تا شاهد گسترش روز افزون اندیشه های حضرت امام خمینی در کشور و در سطح جهان باشیم.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: قیام امام خمینی (ره) سخنان،روشنگریها، مباررزات و موضع گیری های ایشان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت،  مکتب امام راحل که همان مکتب اسلام ناب محمدی است تاکنون اثرات خود را بر جامعه گذاشته است و علی رغم تبلیغات استکبار جهانی، همه مردم جهان با دشمن شماره یک بشریت آشنا شدند و اگر امروز پرچم آمریکا توسط مردمش به آتش کشیده می شود ناشی از این نفوذ این مکتب در جهان است.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark