کد مطلب: 59967
 
پوتین چرایی وجود سازمان ناتو را زیر سوال برد
رئیس جمهور روسیه نسبت به استقرار زیرساخت‌های نظامی سازمان ناتو در نزدیکی مرز‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۹
به گزارش زاهدنیوز،به نقل از شبکه الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید ناتو یادگاری از دوران جنگ سرد است و چرایی وجود این نهاد را زیر سوال برد.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه ان بی سی روسیه از نگرانی خود در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه گفت و ابراز امیدواری کرد عقل سلیم و تمایل به توسعه روابط سازنده در نهایت غالب شود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما نگران افزایش مداوم پتانسیل نظامی و زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه و همچنین این واقعیت هستیم که این اتحاد از بررسی پیشنهاد ما برای اجتناب از تشدید تنش‌ها و کاهش خطر حوادث غیرقابل پیش بینی خودداری می‌کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در تکرار اظهارات پوتین گفت: این اتحادیه همچنین در حال بررسی مسیر‌هایی برای انتقال سریع نیرو‌ها به مرز‌های روسیه و بلاروس است.

او تأکید کرد که اجلاس اخیر ناتو در بروکسل تایید کرد که این اتحادیه به یک اتحاد نظامی و سیاسی جهانی تبدیل شده است که هدف آن مهار روسیه و چین است.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشتر طی اظهاراتی در جریان کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با بیان اینکه هیچگونه تهدید نظامی مستقیم و یا تهدید حمله نظامی قریب‌الوقوعی علیه هیچ یک از متحدان ناتو از سوی روسیه و چین مشاهده نمی‌شود، گفت: این امر حاصل تلاش‌های ائتلاف ناتو است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark