کد مطلب: 58977
 
گنجینه معادن ایران نیازمند سرمایه گذاری؛
بهره برداری از معادن گره گشای بیکاری در جوانترین استان کشور/ 3 کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود
داود شهرکی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:3 کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
 
به گزارش زاهدنیوز ؛سیستان و بلوچستان خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است و تنوع کانی های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است از جمله ظرفیت ها و ذخائر معدنی کشف شده در این بخش از کشور به تفکیک مواد معدنی و بر اساس گواهی های کشف شده شامل مس، آنتیموان، تیتانیوم، سنگ آهن و آهن پلاسری ، سرب، روی، طلا، منگنز، کرومیت، قلع، تنگستن و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت بستری مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.

این استان سومین پهنه کرومیتی خاورمیانه را دارا است که استفاده از این فرصت گرانبها می تواند سبب رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و رفع معضل بیکاری شود، سرمایه گذاری بخش خصوصی با نظارت و هماهنگی بخش دولتی، عامل مهمی در رونق اقتصادی، تجاری و اشتغالزایی در این استان است .

این استان با داشتن جوانترین جمعیت در میان استان های کشور نیازمند فراهم کردن شغل برای این قشر جوان است و بهره گیری از ظرفیت معادن یکی از راهکارهای مهم در ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است، سرمایه گذاری و بهره برداری از معادن در این استان می تواند علاوه بر اشتغالزایی برای کشور ارزآوری نیز به همراه آداشته باشد.

ایجاد کارخانه فرآوری طلا در میرجاوه، بزمان و تفتان

داود شهرکی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در دیدار نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت : در حاضر استان ۳۵۰ معدن دارد که مواد معدنی شاخص کشف شده در استان شامل آنتیموان ، مس ، طلا ، منیزیت ، سنگ آهن ، کرومیت و سنگهای تزئینی می باشند .

وی افزود : به سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی استان ظرفیت ها و امکانات خوبی در استان وجود دارد که در همین ارتباط سازمانهای وابسته به وزارتخانه صمت در حال فعالیت و سرمایه گذاری در استان هستند .

شهرکی خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت ملی مس ایران در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی استان فعال می باشند و در حال حاضر به دنبال توسعه فعالیت های خود در استان می باشند .

وی تاکیدکرد : تا کنون ۸۵ هزار کیلومتر مربع مطالعات اکتشافی ژئوفیزیک انجام شده است که در کنار این اکتشافات ، یکصد هزار کیلومتر مربع اکتشافات سیستماتیک داشته این که میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش اکتشاف در استان تا کنون به رقم بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است .

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: در خصوص ماده معدنی طلا در استان ، گواهی کشف معدن طلا سرجنگل شهرستان میرجاوه صادر شده که موضوع اعلام فراخوان آن توسط شرکت ایمیدرو انجام خواهد شد، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی ( شستا ) کارخانه فرآوری طلا در شهرستان تفتان ایجاد می نماید و اکتشاف طلا در منطقه بزمان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال انجام است .

شهرکی در خصوص آخرین وضعیت فرآوری ماده معدنی استراتژیک آنتیموآن در استان عنوان کرد :ظرفیت تولید محصول در کارخانه فرآوری آنتیموان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان از ۱۰۰۰ تن در سال در حاضر به ۶۰۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده که البته هدف گذاری برای آینده ، افزایش تولید محصول به وزن ۲۰ هزار تن در سال می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان گفت : شرکت صنایع ملی مس ایران علی رغم سرمایه گذاری در معدن مس چهل کوره و ایجاد صنایع معدنی آن به دنبال سرمایه گذاری در سایر نقاط استان می باشد که ما کاملا استقبال و حمایت می نمائیم .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark