کد مطلب: 48077
 
جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور:
فراهم آوری زمینه اشتغال برای 5 هزار و 522 نفردر سیستان وبلوچستان/ برپایی 18 بیمارستان صحرایی در استان
جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: یکی از اقدامات مهم و اساسی نیروی زمینی سپاه توجه به بافت و زیر ساخت هایی است که مردم استان به آن نیازمند هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
 
به گزارش زاهدانه، سردار امان الله گشتاسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استانهای کشور است که بیشترین حوزه سرزمینی خاک کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه قدس از سال87 عملا جهت ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق کشور این ماموریت را بر عهده گرفت از این رو اولین هدف و اقدام ویژه ای را که برای خدمت گذاری به مردم شریف این استان انجام داده است را می توان ایجاد یک بستر مناسب همراه با آرامش و امنیت برای تداوم خدمت گذاری نظام جمهوری در این خطه شهید پرور از کشور عنوان کرد.
وی توجه به مشکلات مردم را مولفه ی اصلی سرلوحه سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی دانست و تصریح کرد: مسئله ی مهمی که قرارگاه قدس از سال 87 در کنار آرامش و امنیت پایدار مردم سیستان وبلوچستان به آن پرداخته توجه به بخش محرومیت زدایی و معیشت مردم است.
سردار گشتاسبی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه پاسداران توجه به بافت و زیر ساختهایی است که مردم به آن نیازمند بودند.
این مسئول در ادامه به اهم اقدامات نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور پرداخت و بیان داشت: هم زمان با پنجشنبه 21 آبان ماه سال جاری؛ همایش بزرگ نمایش بخشی از اقدامات اساسی نیروی زمینی سپاه پاسداران را با حضور بزرگان و طوایف و جمعی از مسئولان برگزار خواهیم کرد.
وی تجلیل از خانواده های مولد، تبدیل سیاست های اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی، توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش، بیان بخشی از دستاوردهای عملی شده سپاه پاسداران و تقدیر از دستگاههای که در این برنامه ها به مجموعه نیروی زمینی و قرارگاه قدس کمک کردند را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
سردار گشتاسبی در ادامه با تاکید بر راهبرهای اساسی سپاه پاسداران بر اصل توانمند سازی اذعان داشت: قرارگاه قدس در چند سال اخیر راهبرهای حمایتی و مردم یاری را سر لوحه کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: توجه ویژه توسعه کشاورزی و پرورش دام با مولفه ی تامین بخشی نیازهای کشاورزی و دامی، کمک به کشت اراضی و واگذاری دام، خرید بخشی از تولیدات استان جهت تنظیم بازار ،کمک به راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و فراوری، واگذاری اراضی مستعد به ساکنین مرزنشین و روستاییان، توسعه ویژه در بخش صنعت و معدن با بکارگیری ظرفیتهای اقتصادی سپاه و انجام پروژه های عمرانی تنها بخشی از اقدامات نیروی زمینی سپاه است.
وی یاداور شد: در حوزه عمرانی و روستایی در زمینه های برق رسانی، احداث زمین های ورزشی، کمک به بازسازی مساجد و حوزه های علمیه، راه اندازی پمپ آب، احداث خانه عالم، احیای قنوات، تصفیه آب و بیمارستانهای صحرایی خدمت رسانی شده است.
وی از راه اندازی 18 بیمارستان صحرایی در سطح سیستان و بلوچستان طی چند سال اخیر خبر داد و افزود: 16 بیمارستان صحرایی در حوزه بلوچستان و دو مورد در سیستان راه اندازی شده است.
سردار گشتاسبی خاطر نشان کرد: 836 هزار و 190 نفر در حوزه بهداشت و درمان به صورت عموم و 3 هزار و 722 نفر در حوزه جراحی سنگین خدمت رسانی کردیم و تعداد 760 نفر به را بیمارستان های خارج از استان انتقال دادیم و با هزینه سپاه درمان شدند.
وی اضافه کرد: تعداد 750 تیم خاص نیز در سطح استان اعزام شدند و خدمات شایانی را در زمینه بهداشت و درمان انجام دادند.
جانشین قرارگاه قدس اذعان داشت: تا ابتدای سال 94 قریب به 24 میلیارد تومان در زمینه عمرانی و اشتغالزایی هزینه شده است؛ در سایر حوزه ها نیز قریب به 25 میلیارد تومان در نیمه دوم سال 94 در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه اجرای مسابقات ورزشی و هنری 530 برنامه و کمک به بیماران صعب العلاج 460 نفر از سقف یک میلیون به بالا در سطح استان با هماهنگی کمیته امداد خدمات رسانی شدند.
وی اظهار داشت: در زمینه توجه به محرومیت زدایی و معیشت با اختصاص قریب به 361 دستگاه چرخ خیاطی و ایجاد کارگاههای مختلف در سطح استان خدمات خوبی ارائه شده است.
وی افزود: در زمینه کارگاه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست 2500 نفر را ضمن آموزشهای اولیه با در اختیار دادن امکانات کار یاری رسانیدم.
سردار گشتاسبی اذعان داشت: 1251 نفر از ایتام با همکاری کمیته امداد و احداث و بهره برداری 205 گلخانه در سطح استان از دیگر خدمات قرارگاه قدس بوده است.
وی جمعا خدمات ارائه شده در حوزه های مختلف اشتغالزایی را 5 هزار و 522 نفر دانست و افزود: استان سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استانهای سطح کشور است و در همین راستا بیش از 600 کیلومتر جاده روستایی به جهت صعب العبور بودن در حوزه سیستان و بلوچستان احداث شده است.
وی تاکید کرد: احداث این جاده ها هم در حوزه امنیت و هم خدمت رسانی به مردم موثر بوده است.
وی سپاه پاسداران را بازوی قدرتمند نظام در کنار سایر مسئولان دانست و اظهار داشت: در نیمه دوم سال 94 نیز 8 بیمارستان صحرایی در سطح استان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark