کد مطلب: 110
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان
پیوند جامعه اسلامی با خاندان پیامبر (ص) ناگسستنی است‌
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پیوند جامعه اسلامی با خاندان پیامبر پیوند ناگسستنی است، زیراکه حلقه اتصال علاوه بر عقل و فطرت، قرآن کریم است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۰
 به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله سلیمانی امشب در همایش بزرگ عاشورائیان در مسجد الزهرا(س) زاهدان که با حضور گسترده و باشکوه عزاداران حسینی برگزار شد، اظهار داشت: پیوند جامعه اسلامی با خاندان پیامبر پیوند ناگسستنی است، زیراکه حلقه اتصال علاوه بر عقل و فطرت، قرآن کریم است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: آیات قرآنی یک پیوستگی عمیق بین جامعه اسلامی و عترت پیامبر (ص) به وجود آورده است که اگر کسی این پیوستگی را از دست دهد، یعنی از آیات قرآن و مفاهیم آن جدا و بیگانه شده است.

این مسئول با بیان اینکه روز به روز این پیوند محکم‌تر و عمیق‌تر می‌شود، افزود: برگزاری مراسم عاشورایی عالی‌ترین نماد دلبستگی و پیوستگی مردم به امام حسین (ع) است.

 
وی گفت: فلسفه حادثه عاشورا در فرهنگ یاران عترت پیامبر(ص) ابدا فراموش شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: فرهنگ عاشورا دارای چهار پشتوانه عقل، فطرت، آیات و قرآن است.

سلیمانی نصب پرچم‌های عزاداری، برگزاری مراسم عزاداری، نامگذاری افراد به نام امام حسین (ع)، توسل به امام حسین مردم (ع) را از دیگر نمادهای وابستگی جامعه اسلامی به عترت پیامبر(ص) و عاشورا عنوان کرد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: مردم در ماه محرم در سرمای سخت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حاضر می‌شوند و از سر درد، عشق و ارادت به این امام، برسینه می‌کوبند و ماتم ایشان می‌گریند.

وی با بیان اینکه به نام امام حسین (ع) نذورات بسیاری انجام می‌شود، افزود: مردم از سر عشق و ارادت به پای امام حسین (ع) نذر می‌کنند و تاکنون برای هیچ یک از ائمه به قدر سرورو سالار شهیدان نذر و نذورات نداریم که این حکایت از دلبستگی مردم به خاندان پیامبر (ص) دارد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark