کد مطلب: 42514
 
افزایش مصرف ماریجوانا در آمریکا
براساس آمار رسمی در آمریکا مصرف ماریجوانا در ایالات مختلف این کشور افزایش نشان می دهد و این رشد مصرف در ایالت هایی که این ماده مخدر قانونی شده اند بیشتر قابل توجه است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۸
افزایش مصرف ماریجوانا در آمریکا
 
به گزارش زاهدانه به نقل از خبرگزاری  آسوشیتدپرس، براساس آمار مرکز ملی مطالعات مصرف مواد مخدر  و سلامت آمریکا حدود هفت و چهار دهم درصد از افراد دوازده سال به بالا در این کشور ماهانه دستکم یک بار ماریجوانا مصرف می کنند که این آمار از افزایش چهار درصدی حکایت دارد. 

این امار همچنین از افزایش چشمگیر مصرف در ایالت هایی حکایت دارد که طی سالهای اخیر ماریجوانا را قانونی کرده اند.  این آمار نشان داد از هر هشت شهروند بالای دوازده سال در کلرادو یک نفر طی ماه اخیر از ماریجوانا استفاده کرده است. این آمار همچنین نشان داد میزان مصرف ماریجوانا در منطقه رود آیلند نیز که مسئولان آن مصرف این ماده را قانونی کرده اند به شدت افزایش یافته است و  کمی بیش از کلرادو است. 

آمار همچنین نشان داد طی سال دو هزار و یازده و دو هزار و دوازده نیز ده و چهار دهم درصد از شهروندان کلرادو اعلام کردند طی یک ماه پیش از بررسی ماریجوانا مصرف کرده اند. این بدان معناست که 530 هزار نفر در کلرادو دستکم یک بار از ماریجوانا استفاده کرده اند.

در ایالت واشنگتن که آن نیز مصرف ماریجوانا را قانونی اعلام کرده است میزان مصرف این ماده مخدر در افراد دوازده سال به بالا با بیست درصد افزایش به 12.3 درصد رسیده است. 

گفتنی است با این حال در این بررسی برای نخستین بار میزان مصرف ماریجوانا در کلرادو اندازه گیری شده است چرا که مصرف این ماده پیش از اواخر سال گذشته میلادی غیرقانونی بود. 

کارشناسان می گوید آثار قانونی کردن مصرف مواد مخدر در دراز مدت بسیار شدیدتر خواهد بود. مارک کلیمن استاد دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گفت در این بررسی هنوز آثار دراز مدت قانونی کردن مصرف ماریجوانا قابل مشاهده نیست. کلیمن گفت شمار بیمارانی که برای آنها ماریجوانا تجویز شده است نیز افزایش یافته است و این مسئله اصلا قابل  توجه نیست. 

وی همچنین خواستار تحقیقات بیشتر درباره استفاده از ماریجوانا در ایالاتی شد که مصرف و حمل این ماده را قانونی کرده اند. 

به گزارش وی گفت شمار افرادی که دستکم یکبار در ماه از ماریجوانا استفاده می کنند به شدت افزایش یافته است. 
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark