کد مطلب: 35044
 
آیا افزایش قیمت سوخت در مصر "انقلاب سوم" را رقم می‌زند؟
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: افزایش قیمت سوخت درمصر سبب ناامیدی بسیاری از مردم شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۶
آیا افزایش قیمت سوخت در مصر "انقلاب سوم" را رقم می‌زند؟
 
به گزارش زاهدانه ، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز، در مطلبی با پرداختن به موضوع افزایش قیمت سوخت در مصر نوشت: افزایش قیمت سوخت در مصر بسیاری را به خشم آورده است.

این روزنامه می‌نویسد: علی رغم اینکه چنین تصمیمی مورد انتظار بود؛ اما بسیاری در مصر، از این افزایش بی‌سابقه قیمت‌های به خشم آمده‌اند و رانندگان اولین افرادی هستند تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند.

این روزنامه سپس از قول یکی از این رانندگان نقل می کند که گفته: این افزایش قیمت سوخت، بیشترین افزایش در طول 36 سال گذشته بوده . وی سپس می‌گوید: به ما گفته شد که به مجرد انتخاب سیسی همه چیز شکوفا خواهد شد؛ اما الان شاهد این افزایش قیمت در هفته های اول انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری هستیم.

وی گفت: سیسی تلاش دارد تا مردم را برای انقلاب سوم بسیج کند.

این روزنامه سپس مینویسد: مصرف کنندگان مصری نگران هستند که افزایش قیمت سوخت منجر به افزایش قیمت بسیاری دیگر از کالاهای دیگر شود.

زینب عبدالوهاب رئیس جمعیت حمایت از مصرف کنندگان، با اعتراض به تصمیم جدید برای افزایش قیمت سوخت می‌گوید: این تصمیم سبب افزایش  تقریبا 200 درصدی قیمت تمامی کالاهای اساسی می‌گردد.

این روزنامه همچنین از قول یک کارمند دولتی می نویسد: در سایه نبود یک سیستم حمل و نقل عمومی که بتوان به آن تکیه کرد، این افزایش قیمت سوخت سبب افزایش هزینه تمامی خریدهای روزانه می‌گردد.

این روزنامه سپس مینویسد:  ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر تلاش کرده است تا تصمیم دولت در مورد افزایش قیمت سوخت را توجیه نماید و ادعا کرده است که این کار سبب کمک به فقرا و کاهش فقر و بیکاری و محدود کردن بدهی‌های مصر در طولانی مدت می‌گردد.

انتهای پیام / 
Share/Save/Bookmark