کد مطلب: 51064
 
مدرس حوزه علمیه زاهدان:
آیت الله جنتی مهره اساسی در قانون شناسی/ شورای نگهبان نبض انقلاب است
مدرس حوزه علمیه زاهدان با اشاره به اینکه آیت الله جنتی مورد تایید رهبر معظم انقلاب می باشد، گفت: آیت الله جنتی بعنوان مهره اساسی در قانون شناسی بشمار می آیند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
 
مولوی عبدالحلیم قاضی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه وظیفه شورای نگهبان را پاسداری از قانون اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که فقهای شورای نگهبان دارای فهم قوانینی بر اساس شریعت باشند نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله جنتی مورد تایید رهبر معظم انقلاب می باشد، گفت: آیت الله جنتی بعنوان مهره اساسی در قانون شناسی بشمار می آیند.
مدرس حوزه علمیه ادامه داد: شورای نگهبان نبض انقلاب و نبض کشور است زیرا قوانین در آنجا نهایی می شود از اینرو چنانچه نتواند این نهاد به وظایف خود عمل کند کشور دچار سردرگمی در قوانین منصوبه می شود.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه شورای نگهبان پاسداری از قانون اساسی است، افزود: هرجا که قانون در تصویب و اجرای قوانین بامشکل برخورد کند خطام الفصل آن فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان هستند.
مولوی قاضی در تکمیل این مطلب بیان کرد: شورای نگهبان از دو قسمت فقهای شرعی و حقوقدانان تشکیل شده که وظیفه شورای حقوقدانان بررسی قوانین مجلس است تا از لحاظ حقوقی قوانین تعارضی با حقوق های متعارف بین المللی نداشه باشند.
وی در پایان گفت: شورای نگهبان نیز وظیفه پاسداری از قانون اسلامی و اساسی را دارد تا تخطی از قوانین شریعت صورت نگیرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark