کد مطلب: 49184
 
مسئول هیئت نظارت شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان:
شورای نگهبان بعنوان سدی استوار با نفوذی ها برخورد خواهد کرد
مسئول هیئت نظارت شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان گفت: شورای نگهبان با نظارت استصوابی که دارد همچون سد استواری عمل کرده و از ورود نفوذی ها جلوگیری می کند به این نحو که اگر با فرهنگ سازی های انجام شده باز هم راه برای ورود منافذی باز بود شورای نگهبان بعنوان سد استوار با آنها برخورد خواهد کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۱
 
به گزارش زاهدانه، همواره دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال تلاش برای رسیدن به اهداف و توطئه های شومی هستند که بارها در به ثمر نشستن آن مایوس و ناکام مانده اند. دشمنانی که علی رغم شکست های پی در پی باز هم تقلا می کنند تا به اهداف خود برسند اما غافل از این مهم هستند که مردم ایران همان افراد غیور و ولایت مداری می باشند که در هشت سال دفاع مقدس مشت محکمی را بر دهان یاوه گویان استکباری به ویژه آمریکا و رژیم بعث عراق زدند تا به آنها ثابت کنند که این مملکت با پیروی از ولی امر خود همچنان در مقابل تمامی ابرقدرت های جهان سینه سپر کند و از کیان این مرزو بوم جانانه و با افتخار و سربلندی دفاع کند.
مردمی که همواره با هوشیاری و آگاهی خود سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند و با آمدن به پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح و شایسته راه را برای ورود نفوذیان بسته اند. اما در این بین گویا دشمن دست از توطئه چینی بر نداشته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به این نظام استفاده می کند از همین رو چون در انتخابات امسال مردم به انتخاب افراد اصلح در مجلس می پردازند دشمن گمان می برد که می تواند از این کانال وارد شود و با ورود به دو مرکز مهم تصمیم گیرو تصمیم ساز خللی در قوانین این مملکت بوجود بیاورد از همین جهت چون تنها به اجرای توطئه خود فکر می کند از یک اصل مهم در این کشور که شورای نگهبان است غافل مانده آن هم شورایی که چشم بینای نظام در انتخابات است و نفوذ را خوب می شناسد و راه را بر آن خواهد بست و بر مدار حق الناس گام بر میدارد.

نگاه به قومیت امنیتی نباشد
در همین راستا رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سیستان وبلوچستان استانی منحصر به فرد از لحاظ دارا بودن ویژگی ها و فاکتورهای خاص نسبت به سایر نقاط کشور است، اظهار داشت: ویژگی قومیتی اولین فاکتوری است که اگر نگاه به آن امنیتی باشد همیشه دچار چالش خواهیم بود لذا اگر به بودن قومیت، مرز و شرایط مذهبی در این استان با بُعد امنیتی نگاه کنیم قطعا دچار چالش خواهیم شد.
محمد اسماعیل مجلسی استفاده از این ویژگی را فرصتی برای تقویت اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: هر چه ظرفیت های این کار( توجه به ویژگی های قومیتی) را در بکار گیری مسائل اجتماعی و سیاسی تقویت کنیم خود به خود می توانیم دایره را برای نفوذ دشمن کم کنیم.
وی انجام کارهای فرهنگی را دومین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان به داخل کشور بیان کرد و افزود: از آنجایی که نگاه مقام معظم رهبری به فرهنگ است برای پالایش فرهنگ باید از ظرفیت های خودش استفاده کرد؛ لذا در سیستان و بلوچستان باید برادران روحانی شیعه و سنی، جامعه دانشگاهی، برادران و فرهیختگان اهل سنت و تشیع در میدان بیایند و در اشکال مختلف به افراد جامعه در بحث بصیرت افزایی کمک کنند که این مهم نیز خود به خود حلقه را برای نفوذ دشمنان کمتر می کنند.

مردم سیستان و بلوچستان واگرایی به بیرون از کشور ندارند
این مسئول با اشاره به سابقه مبارزاتی درخشان مردم سیستان و بلوچستان در ادوار گذشته بیان کرد: مردم این استان واگرایی به بیرون از کشور نداشته و همگرا هستند، به خصوص از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی که سابقه مردم اعم از شیعه و سنی در جنگ، دفاع مقدس، مراسمات 9دی، 22 بهمن و انتخابات و غیره نشان می دهد که این مردم همیشه درصد مشارکت بالایی را داشته لذا اگر بتوانیم این بنیه را تقویت کنیم جلو نفوذ دشمن را بیشتر گرفته ایم.

شورای نگهبان بعنوان سد استوار با نفوذی ها برخورد خواهد کرد
وی با اشاره به اینکه مراکز و سیستم های کنترلی امنیت و قضائی برای انتخابات بکار گرفته شده است، ادامه داد: شورای نگهبان با نظارت استصوابی که دارد همچون سد استواری عمل کرده و از ورود نفوذی ها جلوگیری می کند به این نحو که اگر با فرهنگ سازی های انجام شده باز هم راه برای ورود منافذی باز بود شورای نگهبان بعنوان سد استوار با آنها برخورد خواهد کرد.
مجلسی با بیان اینکه مراحل بررسی صلاحیت ها و تایید صلاحیت ها در شورای نگهبان طی سه الی چهار مرتبه انجام می شود، گفت: انجام این بررسی ها نشان از دقت کافی در این امر را دارد.

مجلس خبرگان والاترین جایگاه ساختاری را برای تدوین آینده حرکت رهبری دارد
وی با بیان اینکه 2 مرکز بسیار مهم و کلیدی کشور در شرف انتخابات قرار دارد، افزود: مجلس خبرگان والاترین جایگاه ساختاری را برای تدوین آینده حرکت رهبری دارد تا اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ داد بلافاصله تشکیل شود و بهترین رهبر را انتخاب کند، همچون زمان رحلت امام راحل که بعد از ایشان رهبری(حضرت آیت الله خامنه ای) انتخاب شد که در دنیا نمونه ندارد.
وی در ادامه این مطلب بیان داشت: اگر در این مرکز ساختار قدرت، نفوذی، نزدیک شود اتفاقاتی کلید می خورد که در گوشه و کنار بحث از کلیشه ای شدن آن است از اینرو اگر این مجلس تشریفاتی شود دایره رهبری هم محدود می شود.
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان دومین جایگاه مهم کشور را مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: در این مجلس برای تمام ارکان درونی و بیرونی کشور ریل گذاری صورت می گیرد، قانون تصویب و برنامه ریزی می شود از اینرو همه باید در این چارچوب قرار بگیرند.

اگر یک فرد نفوذی به مجلس راه یابد دوباره مجلس ششم اتفاق خواهد افتاد
وی اظهار داشت: اگر یک فرد نفوذی به این مجلس راه یابد دوباره مجلس ششم اتفاق خواهد افتاد و نمایندگانی که تحت لوای اسلام و جمهوری اسلامی هستند به یکباره همه علیه خود اسلام متحسن می شوند آنهم بخاطر طرحی که هیچ منفعتی برای کشور نداشته و به نفع دشمنان است لذا با توجه به اهمیت این دو نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز دشمن تمام نگاه خود را بیشتر روی این مراکز تمرکز داده است که باید همه با هوشیاری با آن برخورد کنیم زیرا تاکید رهبر انقلاب مبنی بر کلید واژه نفوذ هم در این زمینه است.

عمل به چارچوب قانون بهترین راه برای نفوذ دشمن است
مجلسی با اشاره به اینکه عمل به چارچوب قانون بهترین راه برای نفوذ دشمن است، گفت: رهبر انقلاب در فتنه 88 فرمودند که اگر قانون بد هم داشته باشیم بهتر از بی قانونی است؛ پس اگر این قوانین ما عیب هم داشته باشد اما قانون است و باید اجرا شود؛ از این رو این قانون در مجلس تصویب شده است و به تایید شورای نگهبان رسیده است بدین جهت اگر سیستم نظارت و سیستم اجرایی هر کدام در چارچوب قانون حرکت کنند و خود را مقید به را اجرای آن کنند این بهترین راه جلوگیری از نفوذ محسوب می شود.
وی با اشاره به سخنرانی حضرت آقا در دیدار با اعضای هیات نظارت که ایشان عینا بیان کردند که آنها که انقلاب را قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کند ولی من هیچگاه نگفتم که ضد انقلاب به مرکز قانون گذاری ما راه پیدا کند، گفت: این یعنی سیستم نظارت و اجرایی با دقت رصد و بررسی صلاحیت کنند و محکم پای کار بایستند تا از ناخالصی ها جلوگیری کنند.
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: منحصر به فرد ترین مردمان در سیستان وبلوچستان هستند لذا هیچگاه نگران مشارکت نیستیم زیرا مردم این استان نشان داده اند که علاقمند به نظام و پایداری نظام و رهبر هستند و با تمام جان و دل پای کار آمده اند.
وی در خصوص قومیت مذهبی در استان گفت: بزرگان، مولوی ها، روحانیون شیعه، بزرگان طوایف و فرهیختگان دانشگاهی اهل سنت باید بیایند و مردم را آگاه کنند که اگر یک کاندید از قوم خاصی انتخاب شد هیچ اشکالی ندارد اما باید بررسی کنند که اگر این فرد شایسته است آنرا انتخاب کنند هر چند این فرد شایسته از طایفه دیگری هم باشد، لذا باید به فرد شایسته رای داد چون اگر فرد شایسته ای به این مراکز راه یابد قومیت برایش مهم نبوده و برای اصل نظام کار می کند.
مجلسی بیان داشت: مشکل از جایی آغاز می شود که بداخلاقی می کنیم و می خواهیم صرف دیدگاه خودمان را در قومیت به کرسی بنشانیم ولو اینکه طرف شایسته هم نباشد این مشکل است ولی اگر با ساختارهای ذکر شده انتخاب صورت بگیرد بهترین انتخابات و کمترین هزینه را داریم و می توان گفت که در این صورت بدون نفوذ هیچ احدی بهترین افراد از این استان به مجلس راه می یابند.
وی در رابطه با حاشیه سازی برای شورای نگهبان گفت: خیلی از افراد توجیه به قانون نیستند، بعد از اینکه رای صادر شد مردم همه معتقد بودند که یک فیلتر خوب به نام شورای نگهبان وجود دارد که قانون برای او ماموریت مشخص می کند و بر اساس قانون پیش می رود لذا مردم کلیت آن را پذیرفتند؛ از طرفی نیز عده ای هم بودند که بخش قانون را بلد هستند و شیطنت می کنند که این بد اخلاقی در انتخابات محسوب می گردد.
این مسئول بیان داشت: اگر عده ای در این میان در نقشه طراحی شده دشمن برای ضربه زدن به شورای نگهبان قرار می گیرند نشان از ناخودآگاهی آنان دارد.
مجلسی با بیان اینکه هر چه آگاهی ها بالاتر برود کمتر انسان در جبهه دشمن قرار می گیرد، گفت: در بخشی از افرادی که رد صلاحیت یا عدم احراز شدند که مهلت برای شکایت مبنی بر بررسی مجدد داشتند قریب به 150 نفر به دفتر ستاد بازرسی ونظارت مراجعه کرده توجیه شدند که از این تعداد نیز عده ای باز هم درخواست بررسی مجدد را داشتند که ما هم قطعا دوباره بررسی خواهیم کرد.
وی ضمن توصیه به افرادی که قصد شرکت و حضور در مجلس را دارند، گفت: هر فردی که می خواهد داوطلب انتخاباتی شود حداقل یکبار قانون انتخابات را بخواند زیرا اغلب افراد حتی از بندهای مندرج شده در این زمینه آگاهی نداشتند.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark