کد مطلب: 56843
 
پویش ملی مبارزه با سرطان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حال اجرا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با سراسر کشور در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در حال اجرا است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
 
فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم تا هفتم بهمن ماه به صورت همزمان در کل کشور در حال اجرا است، افزود: اجرای برنامه های آموزشی و مداخلاتی با هدف کاهش بروز تشخیص زود هنگام سرطان ها بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: شایع ترین سرطان ها در حوزه دانشگاه در بین زنان پوست، معده و پستان و دربین مردان پوست، معده و پروستات می باشد.
وی اضافه کرد: در این پویش، ضمن اجرای برنامه های آموزشی در خصوص بیماران سرطان نسبت به معرفی مراکز بهداشتی، درمانی و ترغیب جمعیت واجد شرایط برای انجام غربالگری سرطان های پستان، کولورکتال و دهانه رحم اقدام می شود.
وی بیان کرد: بی تحرکی، اضافه وزن و چاقی، تغذیه ناسالم و همچنین استرس و آلاینده های زیست محیطی مهمترین عوامل ابتلا به سرطان می باشند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر مشارکت سایر بخش ها برای عملیاتی کردن برنامه های پیشگیرانه سرطان در حوزه تحت پوشش به نقش کلیدی اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی و ارتقاء آگاهی جامعه اشاره و افزود: اصلاح شیوه زندگی، تغذیه مناسب، کنترل وزن، فعالیت بدنی مناسب و ارتقاء سطح سلامت معنوی و روانی، قدم مهمی در کاهش ابتلاء به سرطان است.
این مسئول در پایان ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران اقدامات اجرایی پویش ملی مبارزه با سرطان خواستار اجرای هر چه بهتر برنامه های اجرایی مورد انتظار هرچه بهتر در سال جاری شد و گفت: اجرای جلسات آموزشی و هماهنگی درون بخشی بر مداخلات منطقه ای سرطان جهت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات شهرستانهای تحت پوشش در راستای افزایش و انتقال سواد سلامت در پیشگیری و کنترل سرطان در حال اجرا می باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark