کد مطلب: 51703
 
در جلسه شورای آموزش و پرورش زاهدان مطرح شد
اختصاص500 میلیون تومان اعتبار برای نوسازی مدارس/ از محقق شدن اقدام و عمل در مدارس تا رفع دغدغه والدین در تهیه لباس فرم
رئیس سازمان دانش آموزی زاهدان هدف از شناسایی 40 واحد تولیدی پوشاک مدارس را رفع دغدغه والدین در این خصوص عنوان کرد و گفت: اولویت اجرای این طرح نظارت و بازرسی بر کیفیت اجناس و قیمت آن است.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
 
به گزارش زاهدانه، رضا بامری در جلسه شورای آموزش و پرورش زاهدان در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه امسال والدین دانش آموزان دغدغه لباس فرم ندارند، اظهار داشت: از آنجایی که تا سال گذشته پوشاک دانش آموزان از سایر استانها خریداری و در بین برخی مدارس توزیع می شد امسال 40 واحد تولیدی در زاهدان برای تهیه فرم لباس مدارس شناسایی شده است تا براین اساس از دغدغه والدین کاسته شود.
وی اولویت اجرای این طرح را نظارت و بازرسی بر کیفیت اجناس و قیمت آنها عنوان کرد.
رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه برخی از قول و قرارها در حد شعار باقی می ماند، گفت: براساس مصوبه شورای شهر زاهدان قرار بود 5 درصد از درآمدهای شهرداری و آموزش و پرورش در راستای کم شدن هزینه های تحصیلی به دانش آموزان، به این موضوع اختصاص داده شود که متاسفانه این مهم محقق نشد و در حد شعار باقی ماند که اگر محقق شود به عنوان کمک خرج یا سرانه برای مدارس بکار گرفته می شود.
این مسئول نظارت بر بوفه های مدارس را برعهده دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس انعقاد قراردادی از سوی آموزش و پرورش اجرای برنامه های مختص به بوفه مدارس به سازمان دانش آموزی محول شد.
وی با بیان اینکه ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس با توجه به نبود مکان و فضای مناسب، مشکل است، گفت: در این خصوص قرار است طرحی تحت عنوان کمیته ارتقا و برنامه دانش آموزی اجرا شود تا براساس آن بوفه های مدارس مواد غذایی استاندارد در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
بامری ارائه پکیج آموزشی شامل دفتر و کیف دانش آموزان، برگزاری جشن های تکلیف، اردوهای یک یا چند روزه و اعزام کاروان های زیارتی- سیاحتی را از جمله اهدافی عنوان کرد که می تواند در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در مدارس کمک شایانی کند.

حق و حقوق دانش آموزان مدرسه از بین نرود
فرماندار زاهدان نیز در این جلسه گفت: از آنجایی که به طرق مختلف در مدارس، خدماتی نظیر آژانس و سرویس مدارس، فروش خوراکی و صورت می پذیرد و امری اجتناب ناپذیر است، این امر نه تنها رضایتمندی والدین را در پی ندارد بلکه بعضا هزینه اضافه ای بر مدارس تحمیل می کند که در این راستا اگر طرح و برنامه جامعی به سازمان دانش آموزی واگذار شود که بتواند کار خوبی ارائه دهد، هم دانش آموزان از لحاظ کیفیت و قیمت مناسب بهره مند می شوند و هم مجموعه مدارس می توانند از این فرصت برای احقاق اهداف و برنامه های خود در مدارس استفاده کنند.
مجتبی خانجانی ادامه داد: در این زمینه، مهم این است که کیفیت از بین نرود و قیمت نیز افزایش پیدا نکند بلکه ساز و کار نظارتی به گونه ای اجرا شود که حق و حقوق دانش آموزان مدرسه از بین نرود لذا در این راستا راهکارهایی نظارتی از باب کیفیت و قیمت باید سفت و محکم در حوزه اولیا جستجو شود و تنها به حوزه سازمان دانش آموزی یا آموزش و پرورش سپرده نشود که به اهداف مورد نظر خود دست نخواهید یافت.
وی در خصوص فضاهایی که راه و شهرسازی به بخش غیرانتفاعی واگذار کرده و تاکنون باگذشت یک سال از آن دوره هیچ اقدامی انجام نداده اند، افزود: این مکان ها شناسایی و اعلام شوند تا براساس مصوبه ای که در استانداری وجود دارد مبنی بر اینکه تمام بهره بردارانی که زمین از دولت گرفته اما در فرجه موافقت وصولی خود اقدامی انجام نداده اند، فرمانداران موظف هستند آنها را پس گرفته و به افراد واجدالشرایط بدهد.

در صورت تخصیص اعتبار، 500 میلیون تومان برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شد
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار زاهدان نیز در این جلسه در خصوص کمبود فضای آموزشی در روستای دایی آباد رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک درخواست کرد تا از مدرسه موجود در این محدوده که 430 دانش آموز در آن درس می خوانند بصورت 2 شیفته استفاده شود تا در اسرع وقت مشکل کمبود فضای آموزشی این محدوده حل شود.
عبدالرحمان شهنوازی در زمینه اعتبارات آموزش و پرورش نیز بیان کرد: اولین اعتباراتی که ابلاغ شود در این حوزه کلیه مدارسی که قرار است تکمیل شود را دربر می گیرد.
در پایان نیز «خانجانی» قول 500 میلیون تومان اعتبار در جهت تکمیل و نوسازی مدارس را از معاون امورعمرانی و برنامه ریزی فرمانداری در صورت تخصیص اعتبارات مرحله دوم گرفت.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark