کد مطلب: 45403
 
مسئول بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان خبرداد:
افتتاح نمادین 100پروژه در روز بسیج سازندگی
مسئول بسیج سازندگی استان گفت : همزمان با سراسر کشور قریب به 100 پروژه در روز بسیج سازندگی در سیستان وبلوچستان به صورت نمادین افتتاح می شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
افتتاح نمادین 100پروژه  در روز بسیج سازندگی
 
به گزارش زاهدانه سرهنگ جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان که به مناسبت فرا رسیدن سالروز بسیج سازندگی برگزار شد گفت: در هفته بسیج سازندگی همزمان با 20 هزار پروژه در سطح کشور، 100 پروژه در سیستان و بلوچستان نیز افتتاح می شود که مراسم نمادین این پروژه ها در ایرانشهر برگزار خواهد شد.
جعفری در خصوص ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی برای رونق اشتغال ادامه داد:رونق اشتغال ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری در استان برای عرضه وتولید محصولات بومی در دستور کار قرار دارد که اولویت برای اشتغال در بحث طرح های اقتصاد مقاومتی با بسیجیان شیعه وسنی است.
وی افزود: امسال در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف شناسایی محصولات بکر، افزایش کیفی محصولات ،بسته بندی محصولات و فروش آنها دایرخواهد شد.
وی با بیان اینکه تسهیل در امر ازدواج جوانان یکی از برنامه‌ های بسیج سازندگی است عنوان کرد: هر زوجی که طرح اقتصادی توجیهی ارائه کند می‌تواند از وام‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی استفاده کند.
همچنین اذعان کرد: در حال حاضر 296 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان فعال هستند که امسال نیز 85 گروه دیگر به آنها اضافه خواهند شد و به ویژه در روستاها و نقاط حاشیه به مردم کمک خواهند کرد.
جعفری به تشریح برنامه‌های امسال بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با همکاری بسیجیان امسال طرح باسوادی 10هزار نفر در سنین 10 تا 49 سال را در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌کند.
وی با بیان اینکه 240 هزار بیسواد در سیستان و بلوچستان وجود دارند، تصریح کرد: تلاش در راستای باسوادی و ریشه‌کنی بیسوادی عزم همگانی می‌طلبد، همه افراد بی‌سواد سنین 10 تا 49 سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج در سراسر استان برای طرح باسوادی ثبت‌نام کنند.
مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان افزود: برپایی اردوهای طرح هجرت 3 برای مرمت و بازسازی مدارس با همکاری 5 هزار و 500 نفر اردو، اعزام تیم‌های پزشکی و فوق تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار بیش از 280 تیم و برپایی 5 بیمارستان صحرایی، ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بالغ بر 10 میلیون تومان، فعالیت گسترده در احیا و واگذاری صنایع تبدیلی کوچک با ارائه دستگاه‌های مربوطه از دیگر برنامه‌های کاری بسیج سازندگی در امسال است.
وی با تاکید بر اینکه هدف جهاد سازندگی از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا است، گفت: طرح های توجیهی  در غالب دامداری،دامپروری،پرورش زنبور عسل،باغات،گلخانه های هیدروپولیک وآبزیان و... در روستاها اجرا می شود و تنها به افرادی تسهیلات تعلق می گیرد که در روستا فعالیت خود را شروع کنند.
وی در پایان با تاکید برشعار همدلی و همزبانی خاطر نشان کرد: امسال بیش از سال‌های گذشته همکاری با دستگاه‌ها و ادارات دولتی را سرلوحه کار خودقرار داده و در راستای ارتقا همدلی و همزبانی نیز تلاش مضاعف می کنیم ؛برهمین اساس پروژه‌های محرومیت زدایی و سازندگی از جمله احداث خانه بهداشت، ساخت مسجدو غیره به تعداد 435 پروژه در سیستان و بلوچستان انجام خواهدشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark