کد مطلب: 45313
 
امام جماعت مسجد سَهله زاهدان:
لیله الرغائب، شب آرزوهایی که فرشتگان حاملش هستند
امام جماعت مسجد سهله زاهدان گفت: فلسفه شب لیله الرغائب ،نزدیکی بیشتر بندگان به خداوند واز طرفی سریعترین شب برای اجابت دعاها است ،شبی که رابطه ای عاشقانه بین عبد ومعبود بوجود می آید.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
لیله الرغائب، شب آرزوهایی که فرشتگان حاملش هستند
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه،درهای عرش دوباره باز می‌شوند و فرشتگان ندای این الرجبیون سرخواهند داد.اینگونه است که سفره‌های برکت را می‌گسترانند و در کنار سجاده هر بنده‌ای حضور می‌یابند تا آرزوهای بلندش را به ملکوت برسانند. رجب، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسياری برای آن ذكر شده است. بیایید در درياي زلال ماه خدا خود را بشوييم تا پاک شويم. دراین شب ملائکه برزمین نزول می کنندوتو ای بنده پروردگار،مختاری که هرچه خواهی آرزویش کنی وخدایت به هرآنچه که می گویی شنواتراز پیش منتظر است.دراین شب می توان کوله باردنیا راهرقدرهم سنگین باشد ازشانه هایت پائین بکشی ودل کوچکت را به بیکران آسمان گره بزنی وطبق طبق آرزو را رها کنی.
سید روح ا... سجادی امام جماعت مسجد سهله زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدانه در خصوص شب لیله الرغائب گفت: در میان ایام ولیالی ماه رجب، نخستین شب جمعه اماه پربرکت رجب در حالی فرا می‌رسد که با نمایان شدن هلال ماه در آسمان، یکی از بهترین ایام برای نیت تمایلات پاک و آرزوها آغاز می شود که در روایات بنام شب لیله الرغائب یعنی حلقه اتصال ملک وملکوت معرفی شده است .
وی افزود: رغائب جمع رغیبه است، یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است.
وی از مهم ترین اعمال شب لیلة الرغائب را به جای آوردن 12 رکعت نماز عنوان کرد وادامه داد: مستحب است روز پنج شنبه اول این ماه را روزه گرفت و چون شب جمعه فرارسید بین نمازمغرب وعشا12 رکعت نماز بجا آورد ،درهررکعت ازآن پس ازحمد سه مرتبه سوره قدر(اناانزلنا)و 12مرتبه سوره توحید می خوانی وپس ازاتمام نماز، 70مرتبه می گویی :«اللهم صل علی محمد النبی الامی وعلی آله » آن گاه به سجده می روی و70 مرتبه می گویی :«سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» سپس سر از سجده برمی داری و70مرتبه می گویی :«رَبِّ اغفِر وَارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَعلَم اِنَّک اَنتَ العَلِیُّ الاَعظَم» باردیگر به سجده می روی و70 مرتبه می گویی:« سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح » آن گاه حاجت خود را ازخداوند طلب می کنید .
وی با اشاره به سخن پیامبر (ص) مبنی بر نماز شب لیله الرغائب افزود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید: ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی،زیرا من همان نماز لیله الرغائبی هستم که بجا آورده ای.
لیله الرغائب ،شب آرزوها شبی که آسمانت پر از برق ستارگان است، شبی که هر دعایی ستاره ای خواهد شد و در پهنه آسمان خواهد نشست. بیا ما نیز در این شب ستاره های هم را نظاره کنیم و بر هر کدام آمین بگوئیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark