کد مطلب: 61333
 
صالح: شمسایی اول راه است و باید حمایت شود/ ژاپن ذهنیت برنده داشت
مربی سابق تیم ملی می‌گوید وظیفه همه اهالی فوتبال و فوتسال است که از شمسایی حمایت کنند زیرا او پروژه‌ای را آغاز کرده که باید از آن حمایت شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از ایسنا، ناصر صالح، پیشکسوت فوتسال در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا و دلیل این شکست عنوان کرد: اکنون زمان این نیست که نه دنبال دلیل بگردیم و نه دنبال مقصر. اکنون وقت راهکار دادن به فدراسیون و کادر فنی تیم ملی است. به هر حال این تیم جوان شده و شمسایی هم از همان ابتدا قبول کرده بود که تبعات نتیجه نگرفتن این تیم جوان را بپذیرد.

وی ادامه داد: فرق ژاپن و تیم ملی ایران در بازی‌های دوستانه بود. بازی با تیم بزرگی مثل برزیل، ژاپن را آماده کرده بود تا با وجود شکست در بازی اول مقابل عربستان و احتمال حذف، قهرمان آسیا شود. ژاپن ذهنیت برنده داشت و باعث شد هم مقابل ما، هم مقابل اندونزی و هم مقابل ازبکستان کامبک بزند. ما از نظر تیمی خیلی بهتر از ژاپن و تیم‌های دیگر بودیم اما این بازیکنان جوان بی‌تجربه هستند و باید آبدیده شوند. فدراسیون باید بازی‌های دوستانه بزرگ برای آن‌ها فراهم کند و اردوهای کوتاه‌مدت در طول برگزاری لیگ بگذارد.

صالح درباره نقطه ضعف تیم ملی فوتسال و بهبود آن تا جام جهانی گفت: فدراسیون باید کمیته فنی را ایجاد کند و مربیان باتجربه‌تر نقطه نظرات خود را به کادر فنی بگویند. به هر حال هم‌فکری خیلی بیشتر می‌تواند به شمسایی که هنوز اول راه است، کمک کند. او نیاز به حمایت دارد و وظیفه من، فوتسالی‌ها و فدراسیون فوتبال است که از او و کاری که شروع کرده حمایت کنند. با وجود جوان شدن تیم ملی فوتسال، پتانسیل خوبی در این تیم وجود دارد و کمک مربی‌های باتجربه‌تر می‌توانند به شمسایی در راستای رسیدن به اهدافش کمک کنند. همچنین اختلاف‌های داخلی در تیم باید خیلی زود کنار گذاشته شود و تیم را نباید به حاشیه برد. این وظیفه سرمربی تیم ملی است و باید در نطفه به این مشکلات رسیدگی کند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark