کد مطلب: 37123
 
خاورمیانه در مرحله پس از اسرائیل
با گذشت دو سال از زمان انتشار گزارش سازمان سیا در سال 2012 در خصوص فروپاشی اسرائیل در سال 2025، جا دارد با توجه به تحولات اخیر فلسطین اشغالی، نگاهی مجدد به این گزارش بیاندازیم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
به گزارش زاهدانه ، "فلسطین الآن" گزارش داد؛ پیش از این، مطالعه آینده‌نگری روسیه که نابودی اسرائیل، طی بیست سال، در سال 2002 را بررسی کردیم و امروز، پژوهشی مشابه همین پژوهش که توسط آمریکا انجام شده و تنها با اندکی اختلاف در تاریخ ها، به همین نتیجه دست یافته است را بررسی می‌کنیم.

این پژوهش یا گزارش که 16 موسسه اطلاعاتی آمریکا آن را گردآوری کرده اند، فروپاشی اسرائیل در سال 2025 را پیش بینی کرده است، به گونه ای که یهودیان، به همان کشورهای خودشان که از آنجا، به فلسطین آمده بودند، باز خواهند گشت و در اسرائیل، علاوه بر یک میلیون روسی و تعداد بسیاز زیادی از اروپائیان، حدود پانصدهزار آفریقایی وجود دارند که طی ده سال آینده، به کشورهای خودشان، باز خواهند گشت.

این گزارش که عنوان آن "خاورمیانه در مرحله پس از اسرائیل" نام دارد، براین باور است پایان رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، حتمی و نزدیک است و تاکید می کند که رشد فزاینده ی جریان اسلامی در کشورهای همجوار اسرائیل، بویژه مصر، موجب ترس و نگرانی یهود از ادامه زندگی خود شده و از آینده و سرنوشت خود، هراس دارند؛ به همین دلیل، فرایند بازگشت به کشورهای خود را آغاز کرده اند. 

در ادامه این این گزارش آمده است، کاهش شدیدی در میزان تولید مثل صهیونیست ها در مقابل افزایش جمعیت فلسطینی ها وجود دارد و پانصد هزار صهیونیست هستند که پاسپورت آمریکایی دارند و انهایی که پاسپورت آمریکایی یا اروپایی ندارند، به دنبال خروج از اسرائیل هستند.

گفته می شود، در این گزارش محرمانه، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از تداوم رژیم صهیونیستی پس از بیست سال آیند، ابراز تردید کرده و پیش بینی کرده که آوارگان و پناهندگان نیز، به سرزمین های اشغالی باز خواهند گشت(چگونگی ان مشخص نیست) که همین امر، موجب مهاجرت حدود دو میلیون صهیونیست از منطقه به آمریکا، طی پانزده سال آینده خواهد شد، همانطور که پیش بینی کرده، بیش از یک ملییون ونیم صهیونیست، به ورسیه و برخی کشورهای اروپایی بازگردند؛ این در کنار کاهش زاد و ولد صهیونیست ها در مقایسه با فلسطینی ها، به برتری عددی  فلسطینی ها با گذشت زمان، منجر خواهد شد. این گزارش، در پایان، اشاره می کند که تعامل صهیونیست ها با فلسطینی ها، و بویژه در نوار غزه، موجب تغییر افکار عمومی آمریکا در حمایت از صهیونیست ها خواهد شد؛ برخی از نمایندگان کنگره آمریکا، از این گزارش اطلاع یافته اند.
یادآور می شود که پیش از این نیز، هنری کیسنجر، وزیرخارجه ی سابق آمریکا و یکی از مشهورترین نظریه پردازان سیاسی آمریکا که شدیدا از اسرائیل دفاع می کند، گفته است تا ده سال آینده، یعنی سال 2022، اسرائیلی دیگر وجود نخواهد داشت.

همچنین، رئیس پیشین دستگاه جاسوسی اسرائیل، مئیر داگان، در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست، به سال 2012 گفته بود: ما در لبه ی پرتگاه قرار داریم و نمی خواهم مبالغه کنم، اما ما با پیش بینی های بدی مواجه ایم که در آینده روی خواهد داد.

 اظهارات و گزارشات اینچنینی بسیاری را از رهبران و متفکران صهیونیست، پس از شکست اسرائیل در جنگ خود علیه غزه، شنیدیم؛ طبیعتا این بدین معنی نیست که ما منظر فروپاشی اسرائیل از داخل باشیم، بلکه بر تمام فلسطینی ها و عرب های حامی ملت فلسطین، واجب است که به طور یکسان، به مقاومت نظامی و سیاسی خود، ادامه دهند.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark