کد مطلب: 58193
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خبرداد؛
آموزش 30 هزار نفر در فنی و حرفه ای های سیستان و بلوچستان /برگزاری آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا
خداداد اولیائی از شرکت 30 هزار نفر در سال گذشته در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷
 
خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهد نیوز؛ بیان کرد: سال گذشته قریب به ۳۰ هزارنفر در  فنی و حرفه ای های استان از آموزش ها ی مختلف بهره مند شده اند و بیش از 60 درصد آموزش های فنی و حرفه ای منجر به اشتغال می شود و این موضوع بسته به علاقه و پیگیری فرد آموزش دیده دارد.

وی افزود: بسیاری از افراد از طریق آموزشگاه های کار و دانش آموزش می بینند و این توانمندی برای ایجاد اشتغال در فرد ایجاد می شود اگر خود فرد پیگیری کند می تواند اشتغال زایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت برای اشتغال زایی در رشته های فنی و حرفه ای برای همه مردم فراهم است و در برخی رشته ها مانند جوشکاری گاز، لوازم خانگی سردکننده 100درصد اشتغال زایی داشته ایم و فرد به محض دریافت آموزش و دریافت مدرک فنی حرفه ای توانسته مشغول به کار شود و حتی در شرکت های مربوط جذب شود.

اولیائی تاکید کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا، فعالیت های فنی و حرفه ای نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفت اما برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت، آموزش های فنی و حرفه ای به صورت مجازی انجام می شود و به دلیل عدم محدودیت مکانی، این آموزش ها با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان اذعان کرد: از سوی دیگر به دلیل گستردگی مساحت کلاس ها، آموزش ها با تعداد حداقل 6 نفر آموزش ها با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می شود، افراد می توانند از طریق مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای از آموزش های حضوری و با مراجعه به پرتال فنی و حرفه ای از آموزش های مجازی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: سال های گذشته در اوقات فراغت برای کودکان آموزش های ویژه داشتیم اما امسال به دلیل شیوع کرونا و خطر این ویروس برای این قشر، آموزش های فنی و حرفه ای برای سن 14 سال به بالا برگزار می شود.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark