کد مطلب: 50245
 
امام جمعه موقت زاهدان:
جوانان ایران بزرگترین حماسه را در دوران دفاع مقدس رقم زدند/ حمایت از تولیدات داخلی محقق کننده اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه موقت زاهدان گفت: جوانان برومند ایران اسلامی با بهره گیری از توان داخلی بزرگترین حماسه کشور را در دوران دفاع مقدس رقم زدند به طوری که این حماسه زمینه ساز پیروزی بزرگ برای ملت ایران در آن زمان شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
 
به گزارش زاهدانه، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر و سوم خرداد اظهار داشت: جوانان برومند ایران اسلامی اعم از بسیجیان، عشایر و نیروهای مسلح با بهره گیری از توان داخلی بزرگترین حماسه کشور را در دوران دفاع مقدس رقم زدند به طوری که این حماسه زمینه ساز پیروزی بزرگ برای ملت ایران در آن زمان شد.
وی گفت: به فرموده امام راحل(ره) این پیروزی برگرفته از اعتماد و اتکای ملت بزرگ ایران به خداوند متعال بود به طوری که هر زمانی که ملتی به پرودگار توکل کند پیروزی به همراه دارد.
این مسئول افزود: امروز نیز ملت و دولت ایران در مواجهه با کشورهای استعماری باید این درس را هرگز فراموش نکنند.
امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: ضروری است در عصر کنونی نیز جوانان کشور با توکل بر خداوند و توانمندهای داخلی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.
وی با اشاره به صدور رای پرداخت غرامت 2 میلیارد دلاری دیوان عالی امریکا از طریق برداشت از پول های بلوکه شده ایران بیان کرد: این لایحه، اقدام ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است زیرا آنان بدون طرح این مسئله در دادگاه بین المللی این ظلم را علیه ملت ایران روا داشتند.
حجت الاسلام حمیدی گفت: این اقدام آمریکا در صورتی رخ داد که در تاریخ ایران اسلامی اسنادی موجود است که در آن هزاران ایرانی علیه سیاست های غلط این کشور آسیب دیدند.
وی ادامه داد: جنایت آمریکا در دوران هشت سال دفاع مقدس و مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر روی خلیج فارس تنها گوشه ای از این اقدامات است که باید این کشور غرامت آنها را به ملت ایران پرداخت کند.
امام جمعه موقت زاهدان با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: مصرف گرایی مهمترین ابزارهای تسلط کشورهای استعماری بر ملت هاست که باید جامعه اسلامی با تاسی از فرامین دینی، از هرگونه مصرف گرایی و روی آوردن به اسراف به روش های مختلف از جمله روی آوردن به مصرف کالاهای تجملاتی پرهیز کند.
وی با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی وظیفه ملی است، گفت: حمایت از تولیدات داخلی ضمن رونق کسب و کار و توسعه کشور محقق کننده اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: برای مقاوم کردن اقتصاد کشور باید همه افراد در جامعه به تولیدات خرد در قالب مشاغل خانگی روی آوردند تا با انباشت شدن این تولیدات اقیانوسی بزرگ از توانمندی داخلی شکل گیرد.
امام جمعه موقت زاهدان با تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: همه مباحث مهدویت دارای اهمیت خاص است به طوری که یکی از مهمترین نیازهای جامعه و جوانان ما از نظر اعتقادی و تربیتی مهدویت و مباحث آن است که باید به آنها پرداخته شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark