۱
کد مطلب: 48266
 
گفت وگوی«زاهدانه» با بسیجی نمونه زاهدانی؛
اندیشه بسیجی، اجتماع میلیونی بسیج را ساخت/ بسیجیان خط شکن جنگ نرم هستند
یک بسیجی نمونه با بیان اینکه اندیشه بسیجی محرک پیشرفت جوانان کشور در زمینه علمی، پژوهشی و غیره است، گفت: اندیشه بسیج یعنی تلاش در جهت بهبود سرنوشت ایران اسلامی و همین اندیشه بود که اجتماع میلیونی بسیج را ساخت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
 
به گزارش زاهدانه، با افتخار می گوییم که ایران اسلامی ما همواره از همان ابتدا شاهد پیروزی و سربلندی های زیادی بوده است که به لطف الهیی همچنان هم ادامه خواهد داشت. چه در عرصه جنگ رودررو و چه در عرصه جنگ نرم همواره ملت ایران و جوانان آن با ایستادگی و مقاومت، تلاش و ایثار به دنیا ثابت کرده اند که "ما می توانیم" به هرآنچه بخواهیم دست یابیم.
براستی که اگر ملت ما توانسته با حفظ آرمان‌های خود از تهدید دشمن مصون باشد و بتواند امنیت خود را تامین کند، به دلیل حضور همه آحاد مردم در صحنه است که از سوی بسیج این موفقیت رقم خورده است به گونه ای که به جرات می توان گفت که دوران هشت سال حضور مقتدرانه بسيج در صحنه های مختلف جنگ تحميلی و تقديم ده ها هزار شهيد و هزاران ايثارگر، جانباز و آزاده كه منجر به پيروزی ايران اسلامی در اين جنگ شد از مهمترين دستاورد های اين نهاد مردمی است. از همین رو یکی از برکات بی‌پایان این مجموعه الهی(تشکل بسیج) نعمت امنیت است که ما شاهدیم در دنیایی که اشغال، تجاوز و خونریزی جریان دارد و مستکبران زورگو اراده می‌کنند هر جایی را که می‌خواهند هدف قرار دهند،‌ ملت بزرگ ماست که در آرامش بی نظیر مسیر خود را طی می‌کند که این مهم نیز یکی از دستاوردهای بزرگ بسیج است.
امروز نیز جوانان بسیجی با حضور گسترده خود در این نهاد مردمی با پیشرفت در صحنه های علمی و پژوهشی و غیره همواره باعث افتخارآفرینی برای این کشور هستند به گونه ای که مقام معظم رهبری با اشاره خصوصیات دانشجویان می‌فرمایند: «مطمئنم آنچه که آینده‌‌‌‌‌‌‌ این کشور را، بلکه آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسلام و امت اسلامى را تأمین می کند، همین روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جوشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پژوهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طلبکارِ پراحساس و پرعاطفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى است که انسان در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسل جوان دانشجوى کشورمان مشاهده می کند.»
بسیج امروز با پرورش استعدادهای نهفته و کشف و شناسایی انواع ظرفیت‌ها توانسته راهی نو و مسیری روشن برای ترسیم افق علمی پیش‌بینی کرده و از این رو نخبگان بسیجی همواره در سطح ملی و بین المللی صاحب افتخار و عزت آفرینی بوده‌اند که در این زمینه خبرنگار «زاهدانه» با یکی از دانشجویان نمونه بسیجی در حوزه مقاومت زکیه(س) به گفت و گو می پردازد که در ادامه می خوانید.
«سیده زینب اکرمیان» دانشجوی بسیجی نمونه در حوزه مقاومت زکیه(س) است که در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حضور شش ساله خود در بسیج اظهار داشت: دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه فرزانگان سپری کرده و همزمان نیز عضو بسیج دانش آموزی بوده است که در این راستا فعالیت های زیادی را در زمینه های هنری، علمی و فرهنگی انجام داده است.
وی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در رشته رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، گفت: هنوز هم مفتخر هستم که بعنوان یک بسیجی یار و یاور حوزه بسیج زکیه(س) و یکی اعضای شورای این حوزه نیز می باشم.
به گفته وی علت بسیجی نمونه بودنش این است که از دوران راهنمایی همواره یکی از اعضای فعال این حوزه است که در تمامی نمایشگاه ها، کلاس ها و دوره های آموزشی این حوزه مقاومت شرکت کرده است.
حفظ ارزش هایم انگیزه حضور در بسیج بود

این بسیجی نمونه انگیزه حضور خود در بسیج را حفظ ارزش ها عنوان کرد و گفت: برایم هیچ دلیلی بالاتر از این نبود که حضورم در بسیج علاوه بر حفظ ارزش هایم منجر به آرامش روحی هم می شود که می توانم در این راه تحت فرمان رهبر عزیز برای کشور هم مفید باشم.

بسیج به منزله مکانی برای آرامش روحی من است

وی با اشاره به اینکه بسیج به منزله مکانی برای آرامش روحی اش است، ادامه داد: دوستان بسیجی من افرادی بودند که سعی می کردند با روحیه بسیجی، صبر، بردباری و توکل به خدا برای خدمت به میهن خود درس بخوانند لذا این روحیه ، شجاعت و امیدواری کم کم به من هم منتقل شد و با اعتقاد به اینکه روح شهدای بسیجی ناظر بر اعمال ما هستند از آنها استعانت می خواستم و حس می کنم دعای خیر آنها همیشه همراهمان است بگونه ای که می توانم بگویم دلیل اصلی من در بسیج این حس آرامش است که در کمتر جایی می توان این حس زیبا را پیدا کرد.

اندیشه بسیجی، اجتماع میلیونی بسیج را ساخت

اکرمیان در ادامه با بیان اینکه اندیشه بسیجی محرک پیشرفت جوانان کشور در زمینه علمی، پژوهشی و غیره است، بیان داشت: اندیشه بسیج یعنی تلاش در جهت بهبود سرنوشت ایران اسلامی و همین اندیشه بود که اجتماع میلیونی بسیج را ساخت.

بسیجیان امروز خط شکن جنگ نرم دشمن هستند

وی گفت: بسیج یعنی فداکاری، عشق، ایثار که ما از دوران انقلاب تاکنون شاهد بسیاری از این ایثارگری ها بوده ایم زیرا بسیجیان دیروز خط شکن و پیشرو در جنگ رودررو با دشمن بودند و بسیجیان امروز خط شکن در جنگ نرم دشمن هستند و برای حفظ ارزش های دینی تلاش و مقاومت می کنند.

هرجا که اسمی از آبادانی و سازندگی کشور باشد بسج در آن حضور دارد

وی در تکمیل این مطلب اظهار کرد: هرجا که اسمی از آبادانی و سازندگی کشور شده یا حتی در حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره بسیجیان اولین افرادی بودند که به پا خواستند و این مهم نشان اخلاص و از جان گذشتگی این افراد دارد چرا که توانستند به همه ثابت کنند که اندیشه بسیجی با علم و فرهنگ و ایثار گره خورده است که در نهایت به پیشرفت کشور هم منتهی می شود.

مبارزه با جنگ نرم دشمن نیاز به یک انگیزه درونی دارد

این بسیجی نمونه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص افسران جنگ نرم نیز افزود: مبارزه با جنگ نرم دشمن نیاز به یک انگیزه درونی دارد که این انگیزه حفظ ارزش ها است زیرا به گفته رهبر انقلاب ما افسران این مبارزه هستیم از همین رو یکی از اهداف اصلی ما جوانان حفظ ارزش ها است.

با حفظ تقوا و حجاب خود می توانم مشوق بسیاری از هم سن و سالانم باشم

وی در ادامه همین مطلب تصریح کرد: وظیفه هر بسیجی در این راه آگاهی اطرافیانش است، بطور مثال آگاه کردن مردم از اثرات مخرب ماهواره می تواند در این راستا موثر باشد، همچنین من بعنوان یک دختر بسیجی نیز می توانم با حضور فعال در جامعه در عین تقوا و حجاب خود مشوق بسیاری از هم سن و سالانم باشم یا صحبت کردن، بحث و گفت و گو درمورد مسائل مختلف و پاسخگویی به سوالات جوانان همه می تواند اثرات بسیار تاثیر گذاری در این زمینه داشته باشد.

بسیج شخصیت من راشکل داد

اکرمیان با بیان اینکه بسیج شخصیت من راشکل داده است، بیان کرد: حضور من در بسیج روحیه از خود گذشتگی، ایثار، کمک به هم نوع، شجاعت و صبر را در درونم تقویت کرد چرا که در بسیج بهترین دوستان را پیدا کردم و از خواهران پاسدار در این زمینه الگو گرفتم به گونه ای که امروز می توانم بگویم در بسیج از نظر فکری و مذهبی رشد کردم که این مهم تاثیر زیادی در زندگی داشته است.

کار کردن و اشتغال پشت میز نشینی نیست

این بانوی بسیجی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولیدات داخلی و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی کار تولیدی که جوانان کشور مشغول به تولید داخلی باشند نه واردات محصولات خارجی، زیرا کار کردن و اشتغال به منزله پشت میز نشینی نیست؛ گاهی اوقات برای کسب درآمد باید تلاش کرد و زحمت کشید. به امید روزی که بتوانیم در جهت رفع کلیه نیازهای کشور از تولید به مصرف برسیم.

حضور در مراسم وداع با 2 شهید گمنام بهترین خاطره دوران بسیجی ام است

این بسیجی نمونه در پایان یکی از بهترین خاطرات دوران بسیجی بودن خود را حضور در مراسم وداع با 2 شهید گمنام دفاع مقدس در مدرسه عنوان کرد و گفت: یکسال در مدرسه ما 2 بسیج گمنام آوردند که مراسم باشکوهی در شان این دو شهید بزرگوار نیز برگزار گردید، حس و حال خوب و عجیب آن روز هنوز در خاطراتم است بگونه ای که یکی از بهترین خاطرات من از حضور در بسیج دانش آموزی وداع با این دوشهید بود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
 
 


 
محسن. دکتری علوم سیاسی
اینجانب نیز نقش بسیج را در توسعه ی عمرانی و بهبود شرایط ساختاری استان چه در عرصه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی موثر می دانم . رسالت بسیج امری فراتر از رویکرد های نظامی می باشد و در محیط مغشوش اجتماعی علی الخصوص محیط سیستان و بلوچستان وظیفه ی این نهاد انقلابی دو چندان می نماید. از صحبت های خوب این نخبه ی بسیجی بهره بردم. با تشکر از زاهدانه (1725)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۷:۵۰:۱۲