کد مطلب: 46196
 
احداث پنج بلوک زایمانی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با هدف ارتقاء دسترسی مادران باردار به خدمات درمانی به زودی عملیات احداث 5 بلوک زایمانی در شهرستان های خاش،سراوان، چابهار و زاهدان آغاز خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
 
به گزاش زاهدانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علیرضا منصوری در خصوص احداث بلوک های زایمانی گفت: سه بلوک از پنج بلوک زایمانی فوق هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است که تا 2هفته آینده پیمانکار ساختمانی این پروژه ها مشخص و متعاقبا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
منصوری افزود : برآورد اولیه اعتبار احداث این سه بلوک زایمانی حدود 63 میلیارد ریال است.
وی اذعان داشت: این بلوک های زایمانی در بیمارستان های امام خمینی(ره)خاش با زیر بنای 1042 مترمربع، بیمارستان امام علی (ع) چابهار با زیر بنای 1685 مترمربع و بیمارستان رازی سراوان با زیر بنای 1290 مترمربع احداث می شود.
منصوری با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت احداث 2 بلوک زایمانی در شهر زاهدان گفت : در بیمارستان های علی ابن ابیطالب ( ع ) و خاتم الانبیاء (ص)زاهدان نیز به زودی عملیات اجرایی ساخت بلوک های زایمانی با برآورد اولیه 50 میلیارد ریال آغاز خواهد شد که هم اکنون در مرحله مطالعه و تهیه نقشه های اجرایی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این باره اظهار کرد: ترویج زایمان طبیعی، یکی از هفت بسته خدمتی مرحله اول طرح تحول نظام سلامت بود که در آن بر بازسازی بلوک های زایمان با ایجاد فضاهای اختصاصی برای خوشایند سازی محیط زایمان طبیعی تاکید شده بود .
علی خواجه افزود : در این راستا پس از رایزنی با حوزه توسعه و مدیریت منابع دانشگاه مقرر شد سه بلوک زایمانی در شهرهای خاش، سراوان و چابهار احداث شود .
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای ارتقاء کیفیت خدمات مامائی با راه اندازی این بلوک ها تصریح کرد: درساخت فضاهای جدید از طراحی اتاقهای تک تخته استفاده شده که مادر باردار می تواند در تمام مراحل درد، زایمان وپس از زایمان درحضور یک همراه از افراد خانواده اش این زمان را طی کند
خواجه افزود: همچنین بدلیل اختصاصی بودن فضای اتاقهای مذکور آرامش وحریم مادر حفظ شده و از فشار روحی و استرس زمان زایمان بدلیل حضور همراه آموزش دیده، کاسته می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث دو همراه سرا ویژه مادران باردار پر خطر در بیمارستان های علی ابن ابیطالب (ع) و خاتم الانبیاء(ص) زاهدان تصریح کرد : با هدف کاهش مخاطرات جانی ویژه مادر باردار پر خطر و همچنین حفظ سلامت جنین ، در روزهای نزدیک تولد نوزاد ، مادر باردار و یک یا دو نفر همراهی به این همراه سراها منتقل می شوند تا به هنگام فرا رسیدن زمان زایمان این مادر بلافاصله از خدمات تخصصی بهره مند شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark