کد مطلب: 57176
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:
روز ملی سیستان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت می رسد/مردم سیستان از گذشته تاکنون دارای غیرت و سلحشوری بوده اند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به زودی روز ملی سیستان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز حماسه و غیرت، به ثبت خواهد رسید.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹
 
به گزارش زاهدنیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سومین روزخاک سپاری پیکر جانباز شهید امیر سرتیپ دوم جانباز رضا جهانتیغ که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، افزود: یک گروه در استان سه سال است که در تلاش هستند تا روز ملی سیستان با عنوان روز حماسه و غیرت، به ثبت برسید و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله) هم فرمودند که ثبت روز ملی سیستان دنبال شود، در این خصوص ارتباطات گرفته شده و بابزرگان طوایف نیز گفت و گو انجام شده است.

وی با اشاره به نیاز به تلاش نمایندگان برای تحقق ثبت روز ملی سیستان، خاطر نشان کرد: مردم سیستان از گذشته تاکنون غیرت داشته و سلحشور بودند.

وجود افسانه های مختلف در خصوص طایفه جهانتیغ
وی با اشاره به طایفه جهانتیغ و انجام مطالعات در این زمینه، گفت: در خصوص این طایفه افسانه های مختلفی در تاریخ نقل شده که وجود این افسانه ها نشان دهنده روحیه سلحشوری و غیرت طایفه جهانتیغ در سیستان، بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در قوم جهانتیغ برای پیدا کردن شرور بسیار بررسی کرد چرا که تعداد آنان برعکس افراد غیور، کم است.

وی اضافه کرد: طایفه جهانتیغ چندصد شهید شاخص، مجروح و جانباز دارد، این طایفه مجاهد بوده و منافق نیستند، این درحالی است که باید بر بین برخی از طوایف بررسی دقیقی انجام دهیم تا بتوانیم بگوییم، آن طایفه مجاهد هم دارد، چرا که تعداد منافقان آن بیشتر از مجاهدان می باشد.
وی گفت طایف فارس و بلوچ در سیستان و بلوجستان، غیور و دارای روحیه سلحشوری است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark