کد مطلب: 61900
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد:
سپاه پاسداران نقطه امید و در قلب مظلومان عالم جای دارد/ اروپا امنیت خود را مدیون سپاه است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که نقطه امید و در قلب مظلومان و محرومان عالم جای دارد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
 
سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: سپاه پاسداران جز نهادهای رسمی جمهوری اسلامی است که در پی انقلاب باشکوه میلیونی که در انقلاب‌های دنیا بی‌سابقه است، شکل گرفت.

وی افزود: ۹۹ درصد مردم به نهادهای متناسب با قانون اساسی جمهوری اسلامی رأی دادند و مقبولیت دارند و انقلاب جمهوری اسلامی با رأی ۹۸٫۲ درصدی مردم شکل گرفت و در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد یک نهاد رسمی نظام و حاکمیت به‌عنوان گروه تروریستی قلمداد شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تصریح کرد: کارکرد سپاه پاسداران را دوست و دشمن به‌روشنی و واضح می‌بینند که در سه حوزه نقش و رسالت دارد که حوزه داخلی از ابتدای انقلاب و در سه حوزه جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم ایفای نقش کرده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل در هشت سال دفاع مقدس عراق را به‌عنوان متجاوز معرفی کرد و این یک نمونه بارزی بود که کشور ایران مورد هجوم قرار گرفت و در اینجا نقش نیروی مردمی سپاه پاسداران از تمامیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

میر اذعان کرد: جنگ تمام شد و باتوجه‌به بحران‌هایی که برای نظام به وجود آمد چینش نرم‌افزاری و پای‌کار آمدن نیروهای مردمی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی فرهنگی و مقابله با ضدانقلاب و دفاع از تمامیت ارزی نیاز به یک نهاد مردمی داشت که سپاه پاسداران پیش‌قدم بود.

وی افزود: در عرصه داخلی ضمن اینکه نقش و کارکرد سپاه پاسداران دفاع از انقلاب خلاصه نشد، نهادی است که در دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان نقش مهمی داشت و در عرصه منطقه‌ای تمام راهبردهای غربی‌ها و اروپایی‌ها را که سیاست‌های آنان تجاوزگرانه و جنگ‌های نیابتی بود که به راه انداختند، با مشکل مواجه کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه سپاه نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه دارد، اظهار کرد: راهبردهای منطقه‌ای غرب و آمریکایی‌ها توسط نیروهای مردمی و سپاه همه نقش‌برآب می‌شود و اندیشه بسیج و مقاومت را در منطقه و دنیا مطرح کردند.

وی گفت: این نهاد مردمی مدافع مظلومین جهان است که در عرصه‌های نظامی برای اولین‌بار بعد از جنگ جهانی دوم، کشور ابر قدرتی مثل آمریکا را در بین الاسد مورد حمله قرارداد.

میر ادامه داد: قابلیت‌ها و توانمندی‌های فضایی، دریایی و هوایی زیادی سپاه توانسته کسب کند و بزرگ‌ترین نقش را در مقابل تروریست دارد به‌گونه‌ای که سردار دل‌ها که چهره شاخص بود توسط دولت‌های قوی و تروریست به شهادت می‌رسد.

وی اذعان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی با نابودکردن داعش، نه‌تنها برای کشور، بلکه برای منطقه و حتی اروپا نیز امنیت و آرامش به ارمغان آورد، اگر سپاه نبود مشخص نیست داعش در کشورها چه گام‌های تروریستی بر می‌داشت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: سپاه پاسداران یعنی ملت ایرانی که در کنار ملت‌های مظلوم و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند و قراردادن سپاه در فهرست تروریست‌ها یعنی مقابله با مظلومان و مستضعفان جهان است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark