کد مطلب: 60550
 
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛
تداوم فعالیت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بدون هیچ گونه تعطیلی/سفر با ناوگان برون شهری 12 درصد افزایش یافت
ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان گفت: فعالیت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در زمینه جابجایی کالا با وجود شیوع ویروس کرونا بدون توقف و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تداوم دارد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز، ایوب کرد دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیان کرد: با هدف ارتقاء جایگاه حمل و نقل جاده ای و حفظ دستاوردهای این بخش در دوران دفاع مقدس و ثبت حرکت خود جوش، بی نظیر و جهاد گونه دست اندر کاران این بخش در لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی برتخلیه بنادر از کالاهای متراکم شده و در عین حال مورد نیاز مردم و جبهه های جنگ در 26 آذر سال 62 سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سال 1375 پیشنهاد تصویب روز حمل و نقل را مطرح، سرانجام روز حمل و نقل در سال 1376 توسط شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و برای همیشه 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم کشور جای گرفت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر از سال 1375 روز اول دی ماه به منظور ترویج فرهنگ نگهداری راه هاو معرفی خدمات راهداران زحمتکش به مردم که با تلاش شبانه روزی در گرمای سخت تابستان و سرمای دشوار زمستان مسئولیت نگهداری از سرمایه های ملی و راه های کشور را بعهده دارند به عنوان" روز راهدار" تعیین شده است.

کرونا مانع فعالیت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه نشد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه به ارائه خدمات در بخش حمل و نقل و پایانه های مرزی شمال استان اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه سالجاری علیرغم بیماری کرونا که نزدیک به دوسال است درگیر هستیم و محدودیت های اعلام شده در بعضی ایام سال خوشبختانه پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بدون هیچ گونه تعطیلی فعالیت داشتند به طوری که در این مدت بیش از یک میلیون و 600 هزار تن کالا اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از این پایانه ها صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد در تناژ و 32 درصد در دستگاه افزایش داشته است.

سفر با ناوگان برون شهری 12 درصد افزایش یافت

وی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح اقدامات در بخش مسافری پرداخت و اذعان کرد: در هشت ماهه سالجاری یک میلیون و 490 هزار 909 نفر مسافر با 164 هزار و 772 سفر صورت گرفته که از لحاظ تعداد مسافر 12 درصد و از لحاظ تعداد سفر 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: از اول آذر ماه سالجاری بر اساس پروتکل جدید ابلاغ شده تنها مسافرانی می توانند از حمل و نقل عمومی برای مسافرت استفاده کنند که کارت واکسن یا نتیجه منفی آزمایش PCR با مدت 72 ساعت را ارائه دهند. این در حالی بود که پیش از این برای پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل تنها از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلام گرفته می شد.

کرد در ادامه به روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اشاره و اضافه کرد: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه های ارتباطی با هدف فراهم آوردن بستر ایمنی و روانی برای کاربران جاده ای در سالجاری تا کنون 460 کیلو متر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش اجرایی شده و تا پایان سال هم براساس اولویت محورها در برنامه این اداره کل قرار دارد.

راه های روستایی از مهمترین خدمات زیربنایی است

وی از بازگشایی محورهای صعب العبور روستایی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه راه های روستایی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ایفا می کند و توسعه زیر ساخت ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها، این اداره کل بازگشایی محورهای صعب العبور خصوصا محورهای کوهستانی که تردد برای روستاییان عزیز به سختی صورت می گیرد در دستور کار قرار دارد که در سالجاری تا کنون جمعا 150 کیلومتر بازگشایی این مسیرها در محورهای حوزه شهرستان تفتان، مهرستان، سوران، سراوان و میرجاوه صورت گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: از آنجایی که ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریت های متعدد وهمچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از اصلی ترین معضلات در ارائه خدمات راهداری محسوب می شود. تعمییر و بازسازی دستگاه های ماشین آلات در دستور کار این اداره کل در سال 97 قرار گرفته است که با همکاری بخش خصوصی تا کنون مجموعا 34 دستگاه از ماشین آلات استان بازسازی شده که در سال جاری تعداد8 دستگاه با اعتبار 80 میلیارد ریال انجام شده است.

به گفته کرد، تلفن گویای 141 بصورت شبانه روزی، درگاه اینترنتی 141.ir و نرم افزار گویای 141 به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان اگر انتقاد ، پیشنهاد چه در حوزه حمل و نقل و راهداری داشته باشند می توانند به صورت 24 ساعته همچنین اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی شرایط آب و هوایی با همکاران ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark