کد مطلب: 39211
 
غدير يعني دست انسان در دست ولي خدا
چه کوتاه بود فاصله زمانی بالا رفتن دست علی (ع) در ظهر غدیر و بالا رفتن سر حسین (ع) در ظهر عاشورا، امام حسین (ع) در روز عاشورا بر تارک تاریخ مُهر جاودانگی نواخت تا حقانیت غدیر را برای همیشه تاریخ زنده کند، غدیر یعنی زیبایی خلقت و مگر می شود با زیبایی همراه بود و زیبا نشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
به گزارش زاهدانه ، مبارک باد آغاز ولایت و امامت پرنورت بر همه دوستداران و رهروان راهت و عاشقان نام نیکویت ای امام علی (ع) جان.

در فرهنگ غدیر ظهور منجی عالم بشریت و ستیز آرام ناپذیر با بی عدالتی ها به بهترین وجه آن مفهوم و معنا می یابد و انقلاب اسلامی ایران و جنبش بیداری مستضعفان جهان بارقه ای از تجلی فرهنگ غدیر در دوران معاصر است و رسالت غدیر برای ما وحدت جامعه اسلامی و پیروی از ولایت فقیه است.

عید غدیر و آغاز ولایت و امامت امیرالمومنین علی علیه السلام است که دل های شیعیان و مسلمانان آزاده جهان را تازه و شاد می کند، بوی بهشت در دل ها می پیچد، در چشم ها نور معنویت می درخشد، همان علی(ع) که هر راد مردی در طول تاریخ با آن آشناست و محبت شیعیان به این واژه و شجاعت و الگو بودن آن با روح و روان و جانشان گره خورده است.

بالا‌ترین هدیه خداوند به بشر ارمغان امامت است چرا که امامت تکمیل کننده حقیقت وجودی بشر است و عید غدیر خم بالاترین عید انسان، عید عشق ، کمال همه خوبی ها و زیبایی ها است، اينک این زمين است که به آسمان مي‏ بالد، خورشيد است که بر تابشِ خود بر علي عليه السلام، به زمين فخر مي کند، چرا که امامتِ دوازده خورشيد، در روشن چشم های غدير طلوع کرده است.

امامت علی (ع) حکم الهی بود و همه با علی (ع) از مرد و زن بیعت کردند و غدیر خم در آن روز بر خود می‏بالید و غدیر تجلی ‏گاه نام و یاد علی علیه ‏السلام شد.

هجدهم ذيحجه سال دهم هجری روزي ا‏ست که هستی تمامیت خود را به غدير بخشيد، چشمه حیات جاری شد تا بنی ‏آدم، عطش بی‏ حد و حصر خود را در زلالی محبت مولا علی (ع) فرو بنشاند، و خداوند متعال ولایت علی علیه السلام را به انسان هدیه کرد.

غدیر حر‌ف ‌های بسیاری برای بشریت دارد و هر که خوب گوش بسپارد می ‌تواند صدایش را بشنود چرا که عشق در غدیر معنا می‌شود و بار رسالت نبوی تمام انبیا، در غدیر به سر منزل مقصود می ‌رسد.

آینده انسان و تاریخ به دست های یداللهی علی (ع) سپرده شد تا در سایه ‏سار محبت و عدالت بی‏ دریغش، جهان به آرامش برسد و حب علی علیه السلام سر آغاز همه خوبی ‏ها گشت و راه راست نمایان، و دین خدا تکمیل شد، بارانی از رحمت باریدن گرفت.

و به این صورت بود که غدير تداوم رسالت محمد (ص) در ولايت علي (ع) شد، غدير يعني دست انسان در دست ولي خدا و امام معصوم و بيمه شدن از طاغوتهاست.

عید غدیر روز بیعت است و حمایت از ولایت، روز مبارک باد گفتن است به یمن ولایت، و روز شادباش گفتن است به حضرت ولی عصر (عج) و بیعت مجدد با او، روز سلام و صلوات است بر پیامبر صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله، روز سپاس مندی از خداست که در دریای طوفانی و پر غفلت دنیا، کشتی نجات ولایت را به سوی مان فرستاد.

خداوند پس از غدیر خم برای کسی حجت و عذری باقی نگذاشته است، چرا که غدیر نشانه ای از تداوم خط نبوت است، عید غدیر جریانی از جوشش یک تفکر اصیل از آخرین رسالت الهی برای ساختن، بوجود آوردن و خلقت امامت بود، و بالا‌ترین هدیه خداوند به بشر ارمغان امامت است چرا که امامت تکمیل کننده حقیقت وجودی بشر است.

امروز تنها راه نجات بشر بازگشت به اسلا‌م ناب محمدی (ص) و متوسل شدن به فرهنگ غدیر است، و راز موفقیت نظام ولایت فقیه نیز در اتصال به همین محور است، تبریک گفتن عید غدیر به همدیگر در این روز همانا بیعت کردن تازه ای با امیر مومنان علی (ع) و مقام امامت و ولایت است که مفاهیم والاى این روز را بازتاب می ‏دهد.

عید سعید غدیر، عید عزت و شرافت بر همه دوستداران امامت و ولایت و همه مردم ایران و مسلمانان جهان همچنین بر عاشقان و محبان علی (ع) و حضرت ولی عصر (عج) و مقام ولایت رهبر مسلمانان جهان امام خامنه ای (حفظ اله) مبارک باد.

داریوش بهمنیار
Share/Save/Bookmark