کد مطلب: 60271
 
خوشحالی اهل سنت از اقدام مقام معظم رهبری/ وقتی یک انتصاب یک کُرد اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی ارتش موجب شور و شعف شد
انتصاب دریادار «ایرانی» به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری موجب ایجاد موجی از خوشحالی در بین مردم استان کردستان شد. همچنین پیامها و مطالب تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری استوری کاربران فضای مجازی استان کردستان در شبکه اینستاگرام بود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
 
به گزارش زاهدنیوزبه نقل از کُردتودی، فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه، در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را با اعطای درجه دریاداری و فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

در بخشی از این حکم آمده است:  "اهتمام جدی و شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقاء توان و آمادگی همه جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است."

امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در سنندج متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی در شهرستان سرپل زهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.

فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر شد و پس از فارغ التحصیلی در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فرماندهی انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین از جمله ناوچه‌های توپدار، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.

دریادار ایرانی همچنین دوره‌ کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه‌ بر عضویت در هیات علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد.

رییس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رییس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش از جمله مسوولیت‌های پیشین وی است.

امیر دریادار ایرانی همچنین علاوه‌بر عضویت در هیات رییسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی برخی از مهمترین مأموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله مأموریت عبور از کانال سوئز در سال ۱۳۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است.

انتصاب دریادار ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری موجب ایجاد موجی از خوشحالی در بین مردم استان کردستان شد.

امام جمعه سنندج: انتصاب دریادار "ایرانی" مایه خوشحالی اهل سنت به ویژه مردم کردستان است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج روز جمعه در خطبه های نماز جمعه به این اتصاب واکنش نشان داد و گفت: انتصاب دریادار "شهرام ایرانی" به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توسط رهبری، دریچه‌ای روشن برای بکارگیری اهل سنت به ویژه کردستانی‌ها در مسوولیت‌های مهم است.

وی اظهار داشت: این انتصاب ارزشمند از جانب رهبری، الگویی بسیار شایسته برای دیگر مسوولان در دولت و دستگاه‌های مختلف است تا از اهل سنت و نخبگان کردستان در مسوولیت‌های مهم استفاده کنند.

ماموستا رستمی انتصاب دریادار "ایرانی" را مایه خوشحالی اهل سنت به ویژه مردم کردستان و سنندج عنوان کرد و افزود: رییس‌جمهوری و دیگر مسوولان در دستگاه‌ها، باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده و از نخبگان و افراد توانمند در میان کُردها و اهل سنت، برای مدیریت‌های کلان کشور بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان: انتصاب دریادار «ایرانی» نشان دهنده دلبستگی همه اقوام و مذاهب در دفاع از حریم انقلاب در مقابل مستکبرین جهان را دارد

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز پیام تبریکی در رابطه با این انتصاب نگاشته که در متن این پیام آمده است: اعطای درجه دریاداری و انتصاب به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از سوی رهبر حکیم انقلاب را به  امیر دریادار شهرام ایرانی و مردم فهیم،فداکار،انقلابی و ولایتمدار کردستان تبریک عرض می نمایم.

بی شک حضور حضرتعالی در یکی از  بالاترین رده های نظامی کشور حاصل تعهد به آرمان های انقلاب ،تخصص و سوابق درخشان گذشته بوده تا امروز مورد اعتماد فرمانده کل قوا قرار گرفته اید که این سرمایه ارزشمند برگ زرینی بر افتخارات کردستان در عرصه ملّی و نشان دهنده دلبستگی همه اقوام و مذاهب در دفاع از حریم انقلاب در مقابل مستکبرین جهان را دارد.

امیدوارم به لطف و عنایت الهی و دعای خیر مردم استان در این جایگاه موفق و پیروز باشید.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس: انتصاب یک کُرد سنی در جایگاه فرماندهی نیروی دریایی ارتش بسی مایه مباهات و دلگرمی است

سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی انتصاب یکی از نیروهای کورد و اهل سنت را به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

متن پیام نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل کوردها در سطح کلان سیاسی و مدیریتی کشور در حکم فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور نشست.

عنایت رهبر معظم انقلاب در انتصاب امیر دریادار شهرام ایرانی، مردی سنی مذهب از تبار سنندج و کوردستان، در جایگاه فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسی مایه مباهات و دلگرمی است.

امید است همه دولتمردان و مسئولان، رویه مبارک رهبر عظیم‌الشان را سرلوحه رفتار و تصمیمات مدیریتی مدنظر قرار دهند، باشد که کوردها نیز به جایگاه واقعی و وارسته خود برسند.

اینجانب ضمن قدردانی از فرمانده معظم کل قوا، با افتخار انتصاب جناب آقای امیر دریادار شهرام ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش را به ایشان، ملت شریف ایران و مردم نجیب کورد تبریک عرض می‌نمایم و سربلندی و موفقیت ایشان  را از خداوند بزرگ خواستارم.

تقدیر فراکسیون اهل سنت مجلس از مقام معظم رهبری

فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی هم در نامه ای به محضر مقام معظم رهبری از انتصاب امیر دریادار دوم شهرام ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش تقدیر کردند.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)

باسلام و درود

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدنا حسین (رضی الله عنه) به محضر مبارک حضرتعالی و ملت شریف ایران اسلامی؛

برخود واجب دانستیم تا نسبت به فرمان بی نظیر حضرتعالی در انتصاب امیری دلاور و فرزند مرز و بوم ایران زمین به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (امیر شهرام ایرانی) مراتب سپاسگزاری خود و مردم را اعلام داریم.

تصمیم حضرتعالی در گام دوم انقلاب گره ای کور در معادلات مدیریتی کشور را گشود و برای همه دلسوزانی که نیت داشتند از وجود شایستگان اهل سنت در همه عرصه های مدیریتی کلان کشور بهره ببرند، حجت را تمام نمود.

ضمن سپاسگزاری مجدد از حضرتعالی و آرزوی توفیق و عمر با عزت برای شما و همه خدمتگزاران به نظام اسلامی، امیدواریم دولت انقلابی نیز با تاسی از سیره ی رهبری معظم انقلاب اسلامی و راهبرد داهیانه حضرتعالی، شایسته گزینی و بهره مندی کشور از توانایی و تخصص شایستگان اهل سنت ایران و همه اقوام و مذاهب و ادیان ایرانی را در سطوح عالی دولت، مد نظر قرار دهد.

ابراز  قدردانی و تشکر استاندار کردستان از رهبر معظم انقلاب

بهمن مرادنیا در پیامی مراتب قدردانی و سپاس خود را بە پاس انتصاب فرزند کردستان بە سمت فرماندە نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بە رهبر معظم انقلاب ابراز کرد.

در این پیام آمده است؛ انتصاب دریادار" شهرام ایرانی" یکی از فرزندان کردستان و از سربازان ولایت بە سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از جانب فرماندهی کل قوا حضرت آیت اللە خامنەای (مد ظلە العالی) موجب خوشحالی و شادمانی مردم شهید پرور و همیشە در صحنە کردستان شد.

بی گمان این انتصاب شایستە و اعتماد معظم لە بە اقوام ایرانی و از جملە مردم کردستان  کە در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقە است می تواند آثار و برکات فراوانی در جهت اتحاد، همدلی و تقویت همبستگی ملی ایجاد کند.

فرزندان کردستان که همواره دل در گرو پیشرفت، آبادانی و عزت ایران  داشته و در برهه‌های مختلف از جان و مال خود در دفاع از کیان و آرمانهای والای انقلاب اسلامی گذشته‌اند، شایسته توجه برای ادای دین و وظیفه در دیگر پست ها و سمت های بالای مدیریتی در همه حوزه ها هستند که بحمدالله با عنایت رهبری عزیز شاهد این طلیعه مبارک هستیم.

اینجانب، از سوی خود و آحاد مردم شریف کردستان مراتب قدردانی و سپاس خود را به پیشگاه رهبری عظیم الشان در پی انتصاب دریادار شهرام ایرانی به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته و پایداری و عظمت ایران اسلامی را از پیشگاە خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

همچنین پیامها و مطالب تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری استوری کاربران فضای مجازی استان کردستان در شبکه اینستاگرام بود.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark