کد مطلب: 33451
 
برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان سیستان وبلوچستان اعلام شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته میراث فرهنگی، دومین همایش باستان شناسی در موزه زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۸
 

به گزارش زاهدانه ، ملک‌محمد سنجرانی با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته میراث فرهنگی به تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته پرداخت و اظهار کرد: عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا و امام راحل از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که انجام می‌شود.

وی افزود: افتتاح موزه محلی سرباز، افتتاح مرکز مطالعات سنگ‌نگاره‌های بلوچستان و افتتاح دفتر مطالعات اسناد خطی سیستان از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلف و متنوعی از جمله برگزاری شب فرهنگی در بلوچستان، اجرای موسیقی زنده در زاهدان، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی و نقاشی در مقطه دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در مقطع دانشجویان به مناسبت گرامی‌داشت هفته میراث فرهنگی در سطح استان اجرا می‌شود.

سنجرانی از دیگر برنامه‌های این هفته، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی با موضوع موزه و میراث فرهنگی، پخش فیلم و تیزر از مواریث فرهنگی استان در شبکه هامون، ارسال پیامک تبریک، درج بیانیه در سایت، نصب پلاکارد، بنر و فضا سازی موزه‌ها و دوایر برشمرد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اشیاء مرمت شده، سفال‌های شهرسوخته، عکس جاذبه‌ها و غیره، برگزاری دومین همایش باستان شناسی در موزه زاهدان، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مرمت سفال نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجلیل از فعالان عرصه میراث فرهنگی و برگزاری تور گردشگری یک روزه و بازدید از جاذبه‌ها برای انجمن‌های میراث فرهنگی نیز در این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

Share/Save/Bookmark