کد مطلب: 28321
 
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت :
دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند
حجت‌الاسلام عباس دانشی گفت : دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند زیرا سیاست نمیتواند از متن زندگی ما فاصله داشته باشد بویژه برای دانشجویان ما که نیروی خلاق ، جوان و پر انرژی جامعه هستند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸
حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفتگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : 60 سال پیش در تاريخ 24 آبان اعلام شد که نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا از طرف آيزنهاور به ايران مي‏آيد. برای تشکر و قدر دانی از نيکسون رژیم شاهنشاهی او را به ایران دعوت کرد تا جهت دریافت دکترای افتخاری در دانشگاه تهران حاضر شود .

وی گفت : در مقابل دانشجويان مبارز دانشگاه نيز تصميم گرفتند که در فضاي حکومت نظامي بعد از کودتاي سياه، هنگام ورود نيکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. و در یک حضور انقلابی دانشجویان تهران بخصوص دانشجویان دانشکده فنی تهران خشم خود را نسبت به این اقدام نشان دادند و رژیم تعداد 30 نفر از دانشجویان را به خاک و خون کشیدند که 3 نفر شهید شدند .

دانشی گفت : این رویداد به عنوان یه نقطعه عطف در مبارزات دانشجویان ما ثبت شده و روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ايستادگي دانشجويان اين سرزمين در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگي در دفتر تاريخ اين سرزمين به يادگار ثبت گرديده است که با پیروزی انقلاب اسلامی این روزبعنوان روز دانشجو نامگذاری شد .

وی افزود : انتخاب این روز بعنوان روز دانشجو بر ضد استکباری بودن حرکتهای دانشجویی و مبارزه های آنان صحه گذاشت و بنیاد شایسته ای برای فعالیتهای سیاسی دانشجویان ما رقم خورد که نقشه راهی برای دانشجویان ما بود تا همیشه عزم و اراده سیاسی خود را متوجه دشمنان اصلی ملت ایران داشته باشند .

وی اذعان داشت : روحیه استکبار ستیزی همواره به عنوان یک اصل در مبارزات دانشجویی بوده و بهمین جهت دانشجویان عزیز ما نباید واقعه 16 آذر و 13 آبان که دانشجویان ما لانه جاسوسی امریکا را تصرف کردند را فراموش کنند و باید همیشه پیرو راه شهیدان باشند و آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت : دانشجویان باید در صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشند زیرا سیاست نمیتواند از متن زندگی ما فاصله داشته باشد بویژه برای دانشجویان ما که نیروی خلاق ، جوان و پر انرژی جامعه هستند و دیانت و سیاست را همراه با هم مانند دو بال حرکت رو به رشد جامعه مد نظر و توجه قرار دهند .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark