کد مطلب: 57301
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:
لباس اقوام ایرانی تاکنون معرفی خوبی نشده است/رونمایی از طرح لباس برگرفته از نقوش سیستان و بلوچستان در تهران
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سنوات اخیر در جامعه معرفی خوب و مناسبی از طرح و لباس اقوام ایرانی نشده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
 
حسین مسگرانی در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره استانی پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان که در تالار اشراق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد،در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز افزود: با آنکه در زمینه مد و لباس در بین اقوام مختلف حاضر در کشورمان، طرح های بسیار خوب و جذابی وجود دارد، اما در سنوات اخیر در جامعه معرفی خوب و مناسبی از طرح و لباس اقوام ایرانی نشده است.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس در کشور دنبال می کند این است که در بین نسل جوان و مردمی که دنبال مد و لباس با نقوش مختلف هستند، استفاده کردن از طرح ها و نقوش اسلامی را ترویج دهد، در این خصوص در تمام کشور، خصوصا نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ظرفیت و پتانسیل بالایی وجود دارد.

این مسئول اظهار کرد: دیروز در تهران از طرحی رو نمایی شد که برگزفته از طرح های قوم سیستانی و بلوچ بود که توسط هزار کارگاه مورد بهره گیری قرار گرفته بود.

وی گفت: با توجه به گران بودن طرح های لباس و نقوشی که در سیستان و بلوچستان بوده و دست دوز می باشد باید به سمت ارزان سازی و تولید انبوه آن به پیش رویم تا دختران و پسران جامعه ما با پوشیدن آنها به نقوش ایرانی-اسلامی و بومی خودمان افتخار کنند چرا که نقوش ایرانی دارای طرح ها و رنگ های جذاب بوده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

وی با اشاره به اختتامیه چهارمین جشنواره استانی پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان نیز گفت: این چشنواره در چهارمین مرحله استانی برگزار شد و برای شرکت در این جشنواره 150 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در سه بخش لباس اقوام، مانتوی مجلسی و لباس کار مورد داوری قرار گرفت و در پایان نیز از سه نفر برتر هر بخش تجلیل شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark