کد مطلب: 45511
 
همزمان با سراسر کشور؛
شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در سیستان و بلوچستان برگزار شد
آزمون شهرستانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، با حضور 586 داوطلب همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان نیز برگزار شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۲
شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در سیستان و بلوچستان  برگزار شد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی با اعلام این خبر اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 9 حوزه آزمونی در شهرستانهای زابل ، زهک ، خاش ، ایرانشهر ، سراوان ، نیکشهر ، سرباز ، چابهار ، کنارک و 2 حوزه آزمون در شهرستان زاهدان به تفکیک خواهران و برادران ، در 29 رشته به صورت کتبی برگزار شد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی ، استانی و کشوری است .
وی گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی در مسابقات ملی مهارت شرکت نمایند .
وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می شود که پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی، نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد .
جهانتیغی افزود: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسوولان، بنگاه های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت و ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است .
وی در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت گفت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است .
مدیر کل آموزش فنی و فنی وحرفه ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 586 نفر داوطلب شرکت در این دوره از مسابقات شرکت نموده اند ، افزود: 201 نفر از داوطلبان را خانمها و 385 نفر آنرا آقایان تشکیل می دهند.
جهانتیغی بیان کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به مرحله استانی که 8 و 9 مرداد ماه برگزار خواهد شد راه خواهند یافت و مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت نیز در نیمه دوم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark