کد مطلب: 57671
 
آخرین خبرها از خط تولید جنگنده کوثر
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ۷۰ درصد از تجهیزات شناورهای تولیدی ایران بومی‌سازی شده و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۱
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ دریادار امیر رستگاری در دیدار با استاندار گیلان ساخت شناورها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را یکی از موفقیت‌های مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد از تجهیزات شناورهای تولیدی ایران بومی‌سازی شده و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این مجموعه را یکی از مهمترین سازمان‌های دریایی کشور اعلام کرد و گفت: تحریم‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر روی توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم تأثیری نگذاشته است به طوری‌که هر روز شاهد افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های مختلف علمی هستیم.

معاون وزیر دفاع پیشرو بودن مجموعه صنایع دریایی با وجود ۱۰ دفتر طراحی، ۱۰ مرکز ساخت و ۱۶ مرکز توسعه فناوری در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: رعایت استاندارهای روز دنیا در تولید شناورها و تجهیزات دریایی ضمن بهره‌گیری از زیرساخت‌های مطلوب در کنار تخصص‌های علمی از اولویت‌های ما است.

وی از فعالیت بیش از ۲۰۰ نفر در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی سخن گفت و با تأکید بر اینکه عمده این افراد از نیروهای توانمند گیلانی هستند ابراز داشت: صنایع دریایی وزارت دفاع جهت همکاری در بخش‌های مرتبط یا غیرمرتبط با دریا نظیر احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌ها در استان گیلان آمادگی کامل دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رعایت شاخصه‌های کیفی و فنی جهت احداث و ارائه خدمات پس از فروش را از اهداف این نهاد اعلام کرد و گفت: تکیه بر توان تخصصی، علمی، فنی و دانشی متخصصان داخلی، بستر لازم را برای حرکت به جلو و بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات فراهم کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: تولید جنگنده کوثر با سرعت درحال انجام است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روند تولید جنگنده کوثر در تهران و اصفهان با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در این رابطه افزود: امیدواریم در روز ۲۹ فروردین سال آینده همزمان با روز ارتش، رژه سه فروندی جنگنده‌های تمام ایرانی کوثر را به اجرا در بیاوریم.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع دفاع به صورت مشترک خط تولید جنگنده‌های کوثر را مدیریت می‌کنند، افزود: نیروی هوایی ارتش در تهران و سازمان صنایع دفاع در اصفهان این کار را انجام می‌دهند.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فنآوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است. این هواپیما به دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.
تسنیم

نتهای پیام/
Share/Save/Bookmark