کد مطلب: 41606
 
16 آذر را باید نماد آزادگی، استکبارستیزی و استقلال‌طلبی دانست
رئیس شورای عالی استان‌ها در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو گفت:16 آذر را باید نماد آزادگی، استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و نفی هر گونه ظلم که نشأت گرفته از فطرت پاک انسان است دانست. • ب
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
به گزارش زاهدانه ، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای شهر تهران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 16 این روز را تبریک گفت.
در این بیانیه آمده است:

16 آذر را باید نماد آزادگی، استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و نفی هر گونه ظلم که نشأت گرفته از فطرت پاک انسان است دانست. 16 آذر نشان می‌دهد که هر انسان با هر روحیه‌ای نمی‌تواند به خود بقبولاند که در زیر چتر ذلت زندگی کند.

دانشگاه موتور محرک جامعه است و هر جا که نهضتی و جنبشی به پا خواسته و به اهداف بلند و متعالی دست یافته، بی‌گمان پشتوانه آن بیداری، آگاهی و بصیرت جامعه دانشگاهی بوده است، بی‌شک تأثیر دانشجویان مؤمن، انقلابی و ولایت چمران
مدار ایران در تحولات تاریخ معاصر برای تعالی، پیشرفت و استقلال فکری، فرهنگی و علمی کشورمان انکارناپذیر است.


انقلاب ما در مسیر خود تهدیدها، نفاق‌ها، ترور‌ها، فتنه‌ها، انواع محاصره‌های اقتصادی، محدودیت‌ها و جنگ تحمیلی را پشت‌سر گذاشته و آنان که کشور را در این برهه‌های حساس اداره کردند، همان جوانان و دانشجویان با اخلاص بودند که در مکتب امام حسین (ع) آموزش دیده و از تمامی امتحان‌های الهی سربلند بیرون آمدند و امروزه نیز با حرکت در خط ولایت و دل سپردن به فرمایشات مقام معظم رهبری، خار چشمان مغرضان و معاندان خواهد بود. اینجانب به نمایندگی از جامعه شورایی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر این روز را که به پاس رشادت‌های دانشجویان عزیز ایران اسلامی به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردیده است. به تمامی رهپویان علم و دانش تبریک عرض می‌نمایم.



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark