کد مطلب: 57546
 
سیستان و بلوچستان محور وحدت در ایران/ اتحاد ملت ما زبانزد همسایگان ما است
امام جماعت مسجد توحیدیه زاهدان گفت: اتحاد و همدلی بین اقوام شیعه و سنی استان، باعث الگو گرفتن کشورهای جهان اسلام و بویژه همسایگان ما از مدل وحدت عملی ما شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
 
مولوی عبدالغنی بارانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز گفت: خداوند وقتی انسان را خلق کرد اسم انسان را بر روی او نهاد که از انس و الفت می آید و این الفت باید در بین ما مسلمانان بخاطر وجود قبله و کتاب مقدسمان بیشتر و بیشتر باشد.

امام جماعت مسجد توحیدیه زاهدان افزود: با وجود اینکه سلایق متفاوت بوده و برداشت های مختلفی از برخی تحقیقات علما شکل گرفته اما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که تاکید بر وحدت شیعه و سنی داشتند استان سیستان و بلوچستان به عنوان محور وحدت مشخص شد و پایتخت آن یعنی شهرستان زاهدان به عنوان نمادی از وحدت عملی در کل جهان اسلام مشهور است.

وی ادامه داد : این انس و الفت در جامعه باعث شده هرکس با هر سلیقه ای کنار هم جمع شود و وقتی همه با هم باشند و اتحاد داشته باشند نفوذ دشمن کم خواهد شد و به حداقل می رسد.

مولوی بارانی با اشاره به اینکه دشمنان سالهاست دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ملت ما هستند، تصریح کرد: ما با اصل وحدت توانستیم امنیت پایدار و بالایی را داشته باشیم و اگر روی این وحدت بیشتر کار شود، ضریب امنیت ما بالاتر رفته و دیگر دشمنان به خود اجازه دست درازی به خاک مقدس کشور رانخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه اتحاد طوایف و استفاده از بسیجیان بومی باعث ایجاد امنیت در مرزها شده است، خاطرنشان کرد: این اتحاد علاوه بر افزایش امنیت پایداری که در مرزهای ما حاکم کرده باعث ایجاد اعتماد متقابل بین مردم و نظام شده است.

بارانی افزود: درواقع وقتی صاحب خانه بهتر می داند داخل خانه چه چیزی وجود دارد، بسیجیان بومی منطقه نیز وجب به وجب خاک استان را می شناسند و می دانند مشکلات از کجا اتفاق می افتد و درواقع از وقتی که این مردم محلی برای حفظ امنیت پای کار آمدند و بسیج شدند امنیت ما بیشتر و بیشتر شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در امر وحدت همیشه به عنوان یک الگو برای کشورهای همسایه زبانزد بوده ایم، بیان کرد: این اتحاد و همدلی بین اقوام شیعه و سنی استان، باعث الگو گرفتن کشورهای جهان اسلام و بویژه همسایگان ما از مدل وحدت عملی ما شده و وقتی در این ممالک از وحدت سخنی به میان میآید وحدت اقوام ایرانی را مثال می زنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark