کد مطلب: 52136
 
گلایه شهروندان زاهدانی از عملکرد مسئولان؛
احداث میدان های میلیاردی مهمتر است یا رفع مشکلات شهری؟/ مسئولان پاسخگو باشند
یک شهروند زاهدانی ضمن گلایه از عملکرد مسئولان شهرداری گفت: در هفته دولت یک میدان در زاهدان با اعتباری بالغ بر 700میلیون تومان به بهره برداری رسید که این میزان می توانست قسمتی از مشکلات شهری شهروندان را مرتفع سازد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۶
 
به گزارش زاهدانه، علی رغم اینکه زاهدان به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور به شمار می آید اما از بسیاری از امکانات و ملزومات یک کلان شهر کم بهره و بی نصیب است.
گرچه جاده، پل های هوایی و عابر پیاده، فضای سبز، آسفالت و غیره از جمله کمبودهای شهروندان زاهدانی از زندگی در یک کلان شهر است اما رویش سرعت گیر یا دست اندازهای غیر استاندارد در خیابان های شهر زاهدان حالتی روزآمد دارد. گویا متولیان امور شهری فراموش کرده اند که عبور از برخی خیابان ها و بلوارهای شهر فقط با پل عابر امکان پذیر است! زیرا میدان پاسداران، خیابان دانشگاه یا بلوار معلم و میدان امام رضا(ع) و غیره از جمله خیابان های کلان شهر زاهدان است که روزانه حوادث ناگواری برای شهروندان رقم می زند.
در این گزارش خبرنگار زاهدانه به کمبود پل های عابران پیاده پرداخته تا از زبان مردم این موضوع را بازگو کند.

نیاز مبرم شهروندان زاهدانی به پل و زیرگذر عابر پیاده
«محمد.م» در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه شلوغی و پرتردد بودن برخی خیابان های شهر باعث به وجود آمدن ترافیک سنگینی می شود، گفت: است به خبرنگار زاهدانه می گوید: عدم وجود پل های هوایی عابر پیاده از دیگر مشکلاتی است که ترافیک زا طولانی تر می کند، بگونه ای که در میدان پاسداران این شهرستان روزانه تردد زیادی صورت می گیرد اما نبود پل هوایی عابر پیاده باعث شده تا جان شهروندان به خطر افتد و آنها اجبارا از وسط خیابان برای رسیدن به مقصد خود عبور کنند.
این شهروند زاهدانی با اشاره به اینکه برخی از پلهای هوایی موجود نیازمند رسیدگی و تعمیر است، افزود: نبود پله های برقی در این کلان شهر از دیگر مشکلاتی است که نه تنها افراد معمولی بلکه سالمندان نیز با آن دست و پنجه نرم کرده وبا مشقت از خیابان ها گذر می کنند.

احداث میدان میلیاردی مهمتر است یا رفع مشکلات شهری؟
یک خانم دانشجو که درحال رفتن به سمت دانشگاه است نیز به خبرنگار ما در این خصوص گفت: شهرداری فقط پول های خود را برای میدان ها و خیابانهای اصلی شهر هزینه می کند و به دیگر نقاط توجهی ندارد.
«زهرا.ا» بیان کرد: در خیابان های حاشیه شهر زاهدان مشکلات فراوانی در حوزه خدمات شهری وجود دارد که یکی از آنها پل هوایی می باشد ولی مسئولان توجهی به این موضوعات ندارند.
وی تاکید کرد: مردم در برخی نقط خود وارد عمل شده و اقدام به رفع مشکلاتی که وظیفه شهرداری است، می کنند اما در عوض شهرداری تنها منتظر سررسید رسیدن عوارض برای دریافت آن است.
وی با بیان اینکه باید بازنگری ویژه ای در برنامه های شهرداری اعمال شود، ادامه داد: در هفته دولت یک میدان در زاهدان با اعتباری بالغ بر 700میلیون تومان به بهره برداری رسید که این میزان می توانست قسمتی از مشکلات شهری را مرتفع سازد.
این شهروند زاهدانی بیان کرد: آبنمای میدان آزادی با هزینه ای به اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال، میدان سربازان گمنام امام زمان(عج) با هزینه ای بالغ بر 12.000.000.000 دوازده میلیارد ریال و غیره نمونه ای از اعتبارات صرفف شده در کلان شهر زاهدان است که می توان به جای آن بسیاری از مشکلات دیگر را حل و فصل کرد یا فکری به حال بیکاری جوانان، اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل و غیره آنان کرد.

حکایت پاهای ناتوان و پله های پل های عابر پیاده
«مهدی.ف» مسافری که از استان کرمان به شهرستان زاهدان سفر کرده است نیز به خبرنگار زاهدانه گفت: در این شهرستان دل مسئولان به حال مردم نمی سوزد که برای آنها کاری انجام دهند.
وی در ادامه بیان کرد: چند روز گذشته درحال عبور از یکی از خیابانهای میانی شهر زاهدان بودم اما نزدیک بود یک ماشین با من برخورد کند که این حادثه به دلیل نبود پل های هوایی در نقاط پر ترافیک است زیرا راننده های پشت رُل ماشین با سرعت زیاد در حال سبقت از یکدیگر هستند و به حق وحقوق عابران پیاده توجهی ندارند.
وی در پایان تاکید کرد: لازم است یک تلنگر به مسئولان شهرداری زده شود تا فکر به حال شهروندان کلان شهر زاهدان کنند زیرا پل عابر پیاده موجود در بازار هم آنقدر پله دارد که نه تنها جوانان حوصله بالارفتن از این پله ها را ندارد بلکه سالمندان هم توان و قدرت استفاده از این پل ها را بدون پله برقی ندارند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark