کد مطلب: 54756
 
به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛
احداث سرپناهی دائم برای مستضعفین در جنوب شرق/ از ساخت 1000واحد مسکونی تا احداث بیمارستان صحرایی در نقاط صعب العبور
ساخت خانه برای مستضعفان، احداث بیمارستان های صحرایی در دورترین نقاط صعب العبور، احداث جاده، بازسازی و مرمت خانه عالم، مدارس، منازل و غیره از جمله اقدامات سبزپوشان نظام برای رفع مشکلات اجتماعی مستضعفین و همچنین پیشرفت و آبادانی منطقه می باشد که خود منجر به اشتغالزایی و امنیتی پایدار شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
 
به گزارش زاهدانه، نداشتن سرپناه و زندگی کردن در کپرها و یا زاغه نشینی و زندگی بدون هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی یکی از مشکلات اساسی جمعی کثیری از خانواده‌های مستضعف در سیستان و بلوچستان است که در این راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت قرارگاه منطقه‌ای قدس، برای حل این مشکل دست به کار شده و در سالیان اخیر اقدامات مناسبی برای رفع این معضل انجام داده است. ساخت و تحویل خانه به طور رایگان در شهرستان های قصرقند، زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان و غیره از جمله اقدامات سپاه برای رفع مشکل سرپناه مستضعفین در این خطه از کشور است.
علی ای حال یکی از طرح‌های کلان سپاه برای ایجاد سرپناه دائمی برای محرومین استان سیستان و بلوچستان، احداث 1000 واحد مسکونی در سراسر این استان است که تاکنون 50 درصد از این طرح کلان و بزرگ محقق شده و بقیه نیز در دست احداث است.

خانواده ای که به همت سپاه صاحب خانه شدند
در همین راستا آوار رنج محرومیت ها بر سر خانواده ساده و بی آلایشی که تنها امید و حامی شان یعنی پدر را در یک حادثه ناگهانی از دست داده بودند و شرایط بغرنج زندگی برای زنی که چهار فرزند یتیم خود را سیر کند، سپاه را به داد این خانواده در شهرستان زاهدان رساند تا با احداث خانه محروم و پیگیری امور معیشتی، این خانواده را از مصیبت های بی امان زندگی نجات و خنده را بر لبان فرزندان این خانه حک کند.
خانم آسوده یک از بانوان بی سرپرست شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ایجاد سرپناه برای مستضعفین را از جمله اقدامات سبز پوشان سپاه پاسداران در استان دانست و گفت: به همت قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق پس از هجده سال چشم انتظاری و بی خانمانی بالاخره صاحب خانه شدم.
گفتنی است که این بانوی زاهدانی علاوه بر نگه داری از 4 فرزند، مادر بیمار و تنهایش را نیز حمایت می کند که بر همین اساس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت یک خانه برای آنها در دستور کار قرار گرفت.
برای این امر و ساختن سرپناهی برای اهالی یک خانواده زمینی در دل کوه های زاهدان که ساخت و تسطیحش با سختی و مشقت فراوان همراه بود ساخته شد که نتیجه اش لبخند بر لبان مادر و فرزندانی بود که 18 سال در حسرت اتاقکی بودند و به گفته خوشان سرمای زمستان امسال دیگر سوزی برایشان نداشت.

بیش از 50هزار بیمار نیازمند خدمات درمانی رایگان ارائه کردند
احداث بیمارستان های صحرایی در دورترین نقاط صعب العبور، احداث جاده، بازسازی و مرمت خانه عالم، مدارس، منازل و غیره از دیگر اقدامات سبزپوشان نظام برای رفع مشکلات اجتماعی مستضعفین و همچنین پیشرفت و آبادانی منطقه است که خود منجر به اشتغالزایی و امنیتی پایدار شده است.
در همین رابطه مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی مورتان شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی « شهید کوروش فیروزی» از ۳۰ بهمن ماه تا چهار اسفند آماده خدمت رسانی به مردم منطقه مورتان شهرستان سرباز است ، اظهار داشت: قرارگاه قدس و بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان نقش مستقیم در راه اندازی این بیمارستان صحرایی ایفا کرده اند.
وی افزود: در این مدت پیش‌بینی می‌شود که بیش از۵۰ هزار نفر از مردم محروم این منطقه از خدمات درمانی رایگان بهرمند شوند.
علیرضا سرگزی با اشاره به اینکه ۵۳ پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک و فوق تخصص به همراه ۸۷ کارمند بهداشتی درمانی، ۹۰ کادر پشتیبانی در بیمارستان صحرایی « شهید کوروش فیروزی» از استان‌های مختلف کشور حضور دارند، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای بخش های نظیرآزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک عمومی، کلینک تخصصی، کلینیک دندانپزشکی، داروخانه، بخش آموزش بهداشت، بخش‌های بستری مردان و زنان با ظرفیت ۳۲ تخت و همچنین اتاق عمل شامل چهار تخت جراحی است.
وی ادامه داد: سازه این بیمارستان صحرایی شامل پنج دستگاه اتوبوس مجهز، 420 متر مربع چادر و 9 دستگاه خودروی سنگین است.
سرگزی با بیان این مطلب که بیش از 4،5 میلیارد ریال برای راه اندازی این بیمارستان صحرایی هزینه شده است، گفت: گفت: تمامی هزینه های درمانی بیماران در این بیمارستان رایگان بوده و بیمارانی که نیازمند خدمات درمانی بلند مدت و تخصصی‌تری باشند نیز به بیمارستان‌های دیگر اعزام می‌شوند



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark