کد مطلب: 51056
 
امام جمعه زاهدان:
روح اشرافی‌گری نظام را تهدید می کند/ بیت المال به خزانه کشور برگردد
امام جمعه زاهدان با اشاره به موضوع افشای حقوق های نجومی گفت: برداشت از بیت‌المال به این میزان فراوان نوعی گرایش به روح اشرافی‎گری بوده که این موضوع به نظام لطمه وارد می‎کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
 
به گزارش زاهدانه، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان با اشاره به موضوع حقوق های نجومی و برداشت آنها در کشور اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر برخورد جدی با حقوق‌های نجومی، نشان از اهمیت این موضوع دارد زیرا این برداشت‌ها گناه است

روح اشرافی‎گری به نظام لطمه وارد می‎کند
وی با بیان اینکه تقوا شیوه های مختلفی اعم از تقوای چشم، زبان، دست یا تقوای اقتصادی دارد، گفت: تقوای اقتصادی آسان نیست، بسیاری از دولت‌ها ادعای دست پاکی داشتند اما آنطور که باید از بیت المال صیانت نکردند.
امام جمعه زاهدان در ادامه افزود: دو ماه از افشای موضوع حقوق‌های نجومی می گذرد که این مهم نشان داد نظام ما را علاوه بر خطرات بیرونی دشمنان، خطرات داخلی نیز تهدید می‌کند و آن روح اشرافی‌گری و اشرافیت است چرا که برداشت از بیت‌المال به این میزان فراوان نوعی گرایش به روح اشرافی‎گری بوده که این موضوع به نظام لطمه وارد می‎کند.

بیت المال به خزانه برگردد
وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: رؤسای قوای سه‌گانه باید به مسائلی به شکل جد توجه کنند که از جمله آن دستگیری و شناسایی دریافت‌کنندگان و پرداخت‌کنندگان حقوق‌های میلیونی است و باید بیت‌المال به خزانه برگردد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: بازنگری و تطبیق نظام پرداخت به مدیران مطابق قانون، تقویت سامانه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و بازرسی برای نظارت‌های دقیق عمیق و موثر و مفید از دیگر خواسته‌های مردم از مسؤولان نظارتی است.

دیوان محاسبات و بازرسی دنبال حقیقت و راستی باشند
وی بیان کرد: سازمان‌هایی که مکلف هستند برای نظارت به نام دیوان محاسبات و بازرسی نظارت موثر و مفید داشته باشند، دنبال نخود سیاه نباشند بلکه دنبال حقیقت و راستی باشند.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ثبت میزان دارایی‌ها و اموال مسئولان قبل از مسؤولیت و بعد از مسؤولیت ضروری است، خاطر نشان کرد: این امر نباید فقط برای رییس جمهور و مقام معظم رهبری باشد، بلکه تمامی رؤسای کلان کشور به ویژه مسئولان حوزه اقتصادی باید اموالشان تعریف شده و نظارت بر اموال و دارایی‌های آنان دقیق باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark