کد مطلب: 46016
 
بخت استقلال و پرسپولیس باز شد/والیبال بدون بانوان
اولین برد والیبال در لیگ جهانی، ممنوعیت حضور بانوان، منتفی شدن حضور منصوریان در استقلال وتوقف تیم ملی در ترکمنستان از رویدادهای مهم این هفته بود و مهمتر از آنها معرفی هیات مدیره پرسپولیس و استقلال.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۳
 
به گزارش زاهدانه، وقتی یک هفته به گونه‌ای سپری می‌شود که در آن مجید جلالی با وجود اعلام استعفای سال گذشته بازهم به سایپا باز می‌گردد، منصوریان که حضورش در استقلال بر سر زبان‌ها افتاده بود در نفت ماندنی می‍شود، حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری می‌شود، والیبال به اولین بردهای خود در لیگ جهانی 2015 دست پیدا می‌کند، حضور بانوان در سالن برای دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و آمریکا ممنوع می‌شود و تیم ملی فوتبال در نخستین گام در راه انتخابی جام جهانی و مقدماتی جام ملت‌ها متوقف می‌شود یعنی مهم و سرنوشت‌ساز بودن آن هفته برای فوتبال و ورزش؛ به خصوص اینکه اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم در همین هفته معرفی شده باشند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از: 

بهترین مربیان ایران از نگاه کانون مربیان 
 مراسم کانون مربیان فوتبال ایران جمعه گذشته در اراک برگزار شد و طی آن بهترین‌های ایران در عرصه مربیگری معرفی شدند. بر این اساس یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن به عنوان برترین مربی سال، علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران به عنوان برترین مربی لیگ و حسین فرکی سرمربی سپاهان به عنوان مربی ویژه انتخاب شدند. همچنین کوروش موسوی که با تیم فولاد نوین اهواز موفق به صعود به لیگ برتر شد به عنوان برترین مربی لیگ یک انتخاب شد. وحید شمسایی هم که همراه تیم تاسیسات دریایی موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال شده بود، به عنوان برترین مربی فوتسال از نگاه کانون مربیان ایران انتخاب شد.

جلالی و سایپا؛ بازهم در کنار هم 
بر اساس توافق حاصل شده میان بیت اله‌رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا، و مجید جلالی، این مربی در پانزدهمین دوره لیگ‌برتر نیز همچون لیگ چهاردهم سکان هدایت نارنجی‌پوشان را برعهده خواهد داشت. این در حالی است که مجید جلالی در آخرین روزهای حضورش در سایپا و در لیگ چهاردهم استعفا کرده بود.

اتفاقات هفته

نظر رئیس جمهور درباره زنان و حضورشان در ورزشگاه‌ها چیست؟
حسن روحانی، رئیس جمهوری شنبه گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به یکی از پرسش‌های مهر درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: آن موقع که خانم‌های ما باید رای بدهند، همه به آنها احترام می‌گذارند و  می‌گویند فرصت‌های برابری داریم اما از انتخابات که می‌گذریم مثل اینکه رای ما عوض می‌شود. خانم‌های ما یعنی همه خواهران، مادران و دختران جامعه ما که به دین و آیین و فرهنگ خود معتقدند و به آن احترام می‌گذارند. آنها به عفت و حجاب در چارچوب قانون احترام می‌گذارند. نباید تصور کنیم که  (مردان جامعه) می‌خواهیم اسلام را پیاده کنیم و خدایی ناکرده خانم‌ها می‌خواهند بر عکس قوانین اسلام حرکت کنند. خانم‌ها حتی در بعضی مسائل از مردان پیشتازند. در همه مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها اینطور است. باید حق نشاط و شادی و حق زندگی اجتماعی را در چارچوب موازین دینی و قانونی برای همه محترم بشماریم. در این زمینه در کلیات اختلاف نظر نیست. ممکن است در مصادیق اختلاف نظر باشد.

اتفاقات هفته

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در راه آمریکا
 صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال که سابقه بازی در لیگ فرانسه و نیز چین را دارد این‌بار با دعوت نامه رسمی باشگاه مشهور دالاس ماوریکس مواجه شده و برای حضور در تمرین این باشگاه به آمریکا سفر کند. بر اساس خبری که شنبه گذشته در این زمینه منتشر شد، در دعوت ‌نامه ارسالی از صمد نیکخواه بهرامی خواسته شده در یک کمپ سه روزه تیم دالاس ماوریکس در تیرماه به آمریکا سفر کند. هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست ولی مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

دو سمت آسیایی برای رئیس فدراسیون سه گانه ایران
سردار محمدعلی صبور برای اولین بار در طول تاریخ ورزش سه گانه ایران توانست شنبه گذشته با رای اکثریت اعضای شرکت کننده در کنگره سالیانه کنفدراسیون ورز ش سه گانه آسیا، به عنوان نایب رئیس این کنفدراسیون انتخاب شود. علاوه بر این وی از سوی دبیر کل کنفدراسیون سه گانه آسیا، به عنوان دبیر کل فدراسیون غرب آسیا نیز منصوب شد. 

فوتسال ایران بالاخره قید کاندلاس را زد
کمیته فوتسال بعد از قطع همکاری خسوس کاندلاس با تیم ملی ایران طی چند ماه گذشته سیاست ضد و نقیضی را در قبال این مربی اتخاذ کرد. طوریکه بر جذب یک مربی دیگر تاکید می‌کرد و حتی برای سرمربیگری وحید شمسایی صحبت‌ها و جلساتی صورت گرفت اما در عین حال مذاکرات مخفیانه‌ای را برای بازگرداندن خسوس انجام می‌داد. این سیاست ها ادامه داشت تا اینکه سفر تیم ملی فوتسال به پرتغال لغو شد و با لغو این سفر کمیته فوتسال اعلام کرد که دیگر به کاندلاس فکر نمی کند و به طور جدی به دنبال یک گزینه دیگر است. این خبر شنبه گذشته اعلام شد.

خانواده حجازی موجر استقلال می‌‎شود؟!
بعد از یک شرکتی صنعتی، درخواست مدیر عامل باشگاه دی استرادا و نهایتا ورود یک بانک خصوصی به بحث اجاره باشگاه استقلال، یک مشتری جدی وارد این معرکه شد آنهم خانواده مرحوم ناصر حجازی که به نظر می‌رسد از پشتوانه مردمی بالایی هم برخوردار بوده و پر سر و صداتر از همه مشتری‌های قبلی است. در این زمینه خانواده مرحوم حجازی شنبه گذشته با ارسال نامه ای به وزیر ورزش و جوانان درخواست خود را در این زمینه اعلام کردند. 

پلمپ باشگاه استقلال
شهرداری تهران پس از سه بار نامه‌زدن برای پرداخت بدهی 700 میلیون تومانی جهت تغییر کاربری و البته عدم دریافت پاسخ، شنبه گذشته اقدام به پلمپ باشگاه استقلال کرد. ماموران شهرداری در حالی اقدام به انجام این کار کردند که هیچ یک از اعضای هیات مدیره و حتی مدیرعامل استقلال در محل باشگاه حضور نداشتند. البته پس از گذشت یکی دو ساعت و با پیگیری مسئولان بخش مالی باشگاه پلمپ شکست و برخی از کارمندان که جلوی درب مانده بودند، به محل کار خود بازگشتند.

اتفاقات هفته

 کشتی‌گیران ایران در مسابقات ساحلی جهان روی سکو رفتند
تیم کشتی ساحلی ایران در رده سنی نوجوانان که با دو نماینده در رقابت‌های ساحلی قهرمانی جهان در شهر مانگالیای رومانی شرکت کرده بود با کسب یک مدال طلا و یک نقره به عنوان سومی دست یافت. در چارچوب این مسابقات رضا رضی‌پور در وزن ۶۰ کیلو و مهراب کریمی در وزن ۷۰+ کیلوگرم به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره شدند.  همچنین در رده سنی جوانان این مسابقات تیم ایران یکشنبه گذشته به عنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی با سه مدال طلای  علی محمدزاده، ابوالفضل آهوپا و سید امیرحسین میرباباشاهی در اوزان ۶۰، ۸۰ و ۸۰+ و یک مدال برنز سامان رحمانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به دست آمد. 

همچنین در رده سنی بزرگسالان مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی آسیا نیز تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم ایران در این بخش در اوزان ۷۰ کیلوگرم توسط محمد نادری، ۹۰ کیلوگرم توسط محمد ساداتی و ۹۰+ کیلوگرم توسط جابر صادق زاده صاحب مدال طلا و در وزن ۸۰ کیلوگرم توسط میلاد مهدی زاده صاحب مدال برنز شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

اولین بردهای والیبال ایران در لیگ جهانی
تیم ملی والیبال که طی چهار دیدار مقابل آمریکا و لهستان در لیگ جهانی از دستیابی به پیروزی مانده بود، طی هفته گذشته و در مصاف با روسیه موفق به کسب دو پیروزی شیرین شد. ملی‌پوشان والیبال شنبه شب در نخستین دیدار مقابل روسیه که از هفته ششم لیگ جهانی برگزار شد به پیروزی سه بر یک دست یافت و یکشنبه شب هم صاحب برد سه بر صفر شد. با این دو پیروزی و با احتساب تنها امتیاز به دست آمده از دو دیدار برابر لهستان، مجموع امتیازات تیم ملی والیبال تا این مرحله از لیگ جهانی به عدد 7 رسید که همگی هم خارج از خانه کسب شده است.  

اتفاقات هفته

قهرمانی آزاد و فرنگی کاران نوجوان در آسیا
مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان یکشنبه گذشته با قهرمانی تیم ایران در هر دو بخش فرنگی و آزاد به پایان رسید. در پایان این رقابت‌‎ها که به مدت چهار روز در دهلی نو در جریان بود، ایران در کشتی آزاد با دو مدال طلا و پنج نقره و کسب ۷۷ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در بخش فرنگی هم تیم ایران تیم ایران با کسب یک مدال طلا، شش نقره و یک برنز و کسب ۸۲ امتیاز قهرمان شد. 

برانکو در پرسپولیس ماندنی شد
قائم مقام باشگاه پرسپولیس از حل مشکل سرمربی کروات این تیم برای بازگشت به ایران خبر داد. محمدحسین نژاد فلاح یکشنبه گذشته در این زمینه تاکید کرد با کمک وزارت ورزش و جوانان نگرانی هایی که در رابطه با مشکلات مالی برانکو وجود داشت برطرف شده بنابراین این مربی و دستیارانش به ایران بازگشته و از اول تیرماه هم کارمان را شروع می کنیم.

قهرمانی بانوان بدمینون‎باز ایران در رقابت‌های دو نفره موریس
تیم دو نفره بدمینتون بانوان ایران با برتری مقابل تیم دو نفره نیجریه و زامبیا به عنوان قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی موریس دست پیدا کرد. ثریا آقایی و نگین امیری پور یکشنبه گذشته در دیدار نهایی این مسابقات مقابل ترکیب نیجریه و زامبیا به برتری دو بر صفر دست یافت. 

پنجعلی رئیس آکادمی فوتبال پرسپولیس شد
محمدحسین نژادفلاح، قائم مقام باشگاه پرسپولیس  طی حکمی، محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین پرسپولیس، تیم ملی و منتخب آسیا را به عنوان رئیس آکادمی فوتبال پرسپولیس منصوب کرد.

توکلی در راس تیم ملی وزنه‌برداری 
در نخستین نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری که دوشنبه گذشته برگزار شد، با تائید عملکرد حسین توکلی در مسابقات جهانی جوانان،وی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران منصوب شد. همچنین بنا بر تصمیم مصوب در این جلسه سجاد انوشیروانی نیز به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شد.

پرسپولیس 70 هزار دلار جریمه شد
 کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس جریمه 70 هزار دلاری و یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفت. این خبر دوشنبه گذشته توسط سرپرست امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس اعلام شد. 

اسماعیلاگیج سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد
کمیته فنی فدراسیون هندبال دوشنبه گذشته کادر فنی تیم‌های این رشته در رده‌های سنی مختلف را معرفی کرد. بر این اساس از میان بیست مربی که رزومه آنها مورد بررسی قرار گرفت عرفان اسماعیلاگیج به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

منصوریان در نفت ماندنی شد
به دنبال کش و قوس‌های فراوان میان دو باشگاه استقلال و نفت و برگزاری جلسات متعدد سرانجام علیرضا منصوریان در تیم نفت ماندنی شد تا استقلال اصلی‌ترین گزینه فصل آینده خود برای حضور در راس کادر فنی را از دست بدهد. حضور منصوریان در نفت برای لیگ پانزدهم سه شنبه قطعی و نهایی شد.

اتفاقات هفته

هیات مدیره پرسپولیس و استقلال معرفی شد 
نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و همگانی وزارت ورزش و جوانان سه شنبه اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را معرفی کرد. طبق اعلام انجام شده محمدرضا زادمهر،‌حسین عبدی، دکتر طاهری، حمید گرشاسبی و جعفر کاشانی اعضای هیات مدیره پرسپولیس خواهند بود و عباس کردنوری، مسعود امامی، شهاب جهانیان و مقداد نجف نژاد اعضای هیات مدیره استقلال هستند. البته سجادی اعلام کرد یک نفر دیگر از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به زودی اعلام خواهد شد. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش پس از معرفی اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها تاکید کرد که اسپانسر دو باشگاه از طریق مزایده انتخاب خواهد شد. 

ایران میزبان مسابقات شنای بانوان کشورهای اسلامی شد
طبق اعلام روز سه شنبه فدراسیون شنا، میزبانی مسابقات بانوان کشورهای اسلامی به ایران واگذار شده است. در همین راستا شهرناز ورنوس، نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، مسئول تشکیل ستاد برگزاری مسابقات شنای بانوان کشورهای اسلامی شد. 

توقف تیم ملی فوتبال در اولین گام جهانی و آسیایی
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و انتخابی جام ملت‌های آسیا در شهر داش آغوز به مصاف تیم ترکمنستان رفت. ملی‌پوشان در این دیدار با تساوی یک بر یک متوقف شد. تک گل تیم ملی فوتبال را در این دیدار سردار آزمون به ثمر رساند. 

ایران و ترکمنستان -فوتبال

پینگ‌پنگ‌بازان آسیایی معرفی شدند
با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز نیما و نوشاد عالمیان همراه با افشین نوروزی به عنوان سه بازیکن برتر مجموع مسابقات دسته برتر و انتخابی در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (مهرماه - تایلند) قرار گرفتند. نفر چهارم تیم ملی به صورت انتصابی یعنی بنا به پیشنهاد سرمربی و تایید کمیته فنی معرفی می‌شود.

حضور بانوان ممنوع
ورود کلیه بانوان به سالن‌های والیبال در دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا ممنوع اعلام شد. این در حالی است که فدراسیون جهانی والیبال با تک جنسیتی شدن محیط های ورزشی به شدت مخالف است و مسئولان بلند پایه این فدراسیون قبلا متذکر شده بودند که در صورت تک جنسیتی شدن سالن‌های والیبال در ایران و ممانعت از ورود خانم‌ها به ورزشگاه، ایران از میزبانی در سطح یک لیگ جهانی والیبال محروم خواهد شد.
منبع: راه دانا

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark