کد مطلب: 49086
 
ویژگی‌های نماینده مجلس از نگاه مقام معظم رهبری:
وعده هاى غیرعملى ملاک انتخاب نیست/ مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد
حضرت آیت الله خامنه ای اهتمام و اعتقاد به شعارهای انقلاب و اهداف اصیل آن به ویژه بحث استقلال و عدم وابستگی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگان اصلح مجلس عنوان کردند و گفتند: مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲
 
به گزارش زاهدانه، انتخابات یکی از مهمترین رویدادها و مولفه‌های مردم‌ سالاری دینی است که از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد زیرا دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به انتخابات نگاه خاصی داشته‌ تا از این رویداد سیاسی بهره‌ برداری لازم را داشته باشند به این دلیل که ایران اسلامی همواره یکی از پرتجربه ترین کشورهای دنیا در زمینه برگزاری انتخابات است به گونه ای که با گذشت سی و اندی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما به طور میانگین شاهد برگزاری انتخابات زیاد و موفق آمیزی در کشور بوده ایم.
از این جهت می توان بیان داشت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات و مراجعه به آرای عمومی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم و یکی از شاخصه های نظام مردم سالاری دینی در کشور بوده است از اینرو باید گفت که انسان، مشرف مخلوقاتی می باشد که به واسطه قدرت انتخاب و امکان گزینشی که خداوند در وجود او نهاده است قرعه فال را به نامش زدند تا بار امانت الهی را بر دوش بکشد و بعنوان خلیف الهی در زمین باشد.
در ادامه باید بگوییم که یکی از مصادیق انتخاب در حوزه زندگی اجتماعی بشر همواره انتخاب وکلا و نمایندگان بوده است تا به عنوان نماینده از سوی مردم جهت اداره امور سیاسی و اجتماعی در جامعه گام بردارند که این مهم در نظام جمهوری اسلامی بر اساس تفکیک وظایف و اختیارات بین قوای سه ‌گانه تقسیم بندی شده است.
از آنجایی که ‌انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل گستردگی و اهمیت حوزه کاری از جایگاه و مرتبه زیادی برخوردار است خبرنگار ما برآن شد تا در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تبیین ویژگی‌ها، معیارها و ملاک‌های انتخاب افراد اصلح از منظر مقام معظم رهبری بپردازد.

با دقت و آگاهی کامل فرد اصلح را انتخاب کنید
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای با اشاره به اینکه هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه هاى انتخابیه این است که دقت و نگاه کافی را برای بهترین اصلح داشته باشند و فرد اصلح را شناسایی و انتخاب کنند، بیان داشتند: آن کسانی که به وسیله شورای نگهبان صلاحیت آنها اعلام می ‌شود، معنایش این است که این از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است. در بین این کسانى که اعلام می ‌شوند، افرادی هستند با صلاحیت‌های بالاتر، افرادی هستند در سطح پایین‏تر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‏هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند.
ایشان در خصوص انتخاب افراد اصلح عنوان داشتند: باید از بین کاندیداهای نمایندگی افرادی انتخاب شوند که "بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در میدان‌هاى انقلاب؛ دردشناس‏ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند.(مقام معظم رهبری در یزد12/10/86)

مردم با هوشیاری و بصیرت تلاش کنند تا مجلس مورد نیاز کشور تشکیل شود

رهبر انقلاب افزودند: مردم در همه جای کشور باید با هوشیاری و بصیرت تمام تلاش کنند و با رای خود مجلسی را که مورد نیاز جامعه کنونی کشور است انتخاب و تشکیل دهند.

وعده هاى غیر عملى ملاک انتخاب نیست
ایشان با بیان اینکه وعده هاى غیر عملى ملاک انتخاب نیست، بیان کردند: وقتی با نماینده هاى دوره هاى مختلف مواجه شدم به آنها گفته ام که آقایان و خانم‌هاى نماینده! وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانى و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرایى است، کار دولت است زیرا وظیفه نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا و آن را جعل کند چرا که وقتى قانون شد یعنى قاعده اى گذاشته می شود ‌که دستگاههاى اجرایى و قضایى مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل می‌کنند. (مقام معظم رهبری در یزد12/10/86)

مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد

حضرت آیت الله خامنه ای اهتمام و اعتقاد به شعارهای انقلاب و اهداف اصیل آن به ویژه بحث استقلال و عدم وابستگی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگان اصلح مجلس عنوان کردند و گفتند: تاکید مکرر بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و توجه به تدین داوطلبان نمایندگى مجلس به این دلیل صورت مى گیرد که این ملت استقلال خود را آسان به دست نیاورده و وابستگى نیز از لاابالیگرى دینى حاصل مى شود. بنابراین مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند. (سخنرانی مقام معظم رهبرى در جمع فرماندهان و پرسنل ارتش مورخ 28/1/75)

به هوشیارى ملت مطمئن هستیم
رهبر فرزانه انقلاب ضمن هشدار از راهیابی عناصر خود فروخته به مجلس یادآور شدند که گاها در برخى تبلیغات انتخاباتى شعارهایى دیده مى شود که نه فقط رنگ و بوى مذهبى ندارد، بلکه ضد مسائل انقلابى و دینى است و این خطر است. البته ما به هوشیارى ملت مطمئن هستیم، اما این احتمال وجود دارد که یک کسى بتواند با تبلیغات مختلف و غبارآلوده کردن فضا به مجلس راه یابد. البته ملت آگاه و رنج کشیده بیدار است و اگر مشاهده کرد که عنصر وابسته اى به مجلس راه یافت، او را از مجلس نیز بیرون خواهد انداخت. (سخنرانی مقام معظم رهبرى در جمع فرماندهان و پرسنل ارتش مورخ 28/1/75)

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به این ویژگی ها باید تلاش کنیم در انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به دور از تعصبات ، فردی اصلح ،متعهد و کاردان را به عنوان نماینده مردم انتخاب کنیم.

گزارش: نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark